اتمام تعمیرات واحدهای آیزوماکس و هیدروژن شماره دو

شرکت پالایش نفت اصفهان اعلام کرد: تعمیرات اساسی واحدهای آیزوماکس و هیدروژن شماره دو و تصفیه گوگرد زودتر از موعد پیش بینی شده به پایان رسید.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت پالایش نفت اصفهان مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان ضمن  بیان این مطلب گفت: پیش بینی تعمیرات اساسی همزمان این واحدها ۴۰ روز کاری اعلام شده بود، اما با تلاش همکاران،  به ۳۶ روز کاهش یافت که این موضوع موجب شد زمان تعمیرات  ۴ روز کاهش یافته و روزانه حدود ۱۷ میلیارد ریال سود و صرفه اقتصادی برای پالایشگاه اصفهان به همراه داشته باشد.

علیرضا قزوینی زاده افزود: در این دوره از تعمیرات،  برای نخستین بار در کشور قطعات داخلی و  کاتالیست رآکتورهای واحد آیزوماکس، به طور کامل تعویض شد که با توجه به اجرای این پروژه،   کیفیت تولیدات واحد نیز به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در تعمیرات اساسی، تعداد دو هزار و ۴۰۰ دستور کار در قالب فعالیت‌های مهندسی عمومی، پالایش بازرسی فنی و تعمیرات اساسی صادر شده، اظهارکرد: این تعمیرات با صرف ۱۵۰ هزار نفر ساعت محقق شد.

مدیر نگهداری و تعمیرات پالایشگاه اصفهان در خصوص تعمیرات اساسی واحد تصفیه گوگرد نیز گفت: تعمیرات این واحد، ۱۵ روز پیش بینی شده بود که به دلیل توجه ویژه این شرکت به مسائل زیست محیطی، تمام تلاش خود را برای کاهش این مدت زمان انجام دادیم، به طوری که این تعداد روز را به ۱۳ روز کاهش یافت. در این تعمیرات تعویض بویلر ۹۰۱ و همچنین دو دستگاه از مبدل‌های اصلی انجام شد.

وی همچنین به تعمیرات ژنراتور برق شماره ۴ واحد آب و برق و بخار شرکت پالایش نفت اصفهان اشاره کرد و ادامه داد:‌ پیش بینی می‌شود تعمیرات این واحد نیز تا اواخر خرداد ماه به پایان برسد.

به گفته قزوینی برنامه انجام تعمیرات اساسی روی این واحدها با در نظر گرفتن کلیه شرایط عملیاتی، در فواصل زمانی۳ ساله پیش بینی می‌شود، هم اکنون شرکت پالایش نفت اصفهان ۲۴ واحد عملیاتی دارد که تعمیرات اساسی هر یک از واحدها، بر اساس برنامه زمان‌بندی، به صورت جداگانه یا همزمان انجام می شود.

کد خبر 344520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.