شناسنامه فرهنگی و هنری شهرستان تیران و کرون تدوین می شود

تیران-رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: شناسنامه اطلاعات فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرستان تیران و کرون تدوین می شود.

اقبال صالحی، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه اطلاعات جامعی از وضعیت عرصه فرهنگی و هنری این شهرستان وجود ندارد، اظهار کرد: شناسنامه اطلاعات فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرستان تیران و کرون برای جمع آوری اطلاعات و تدوین چشم انداز این حوزه تدوین می شود.

وی افزود: در این شناسنامه ظرفیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی شامل نیروهای فعال، امکانات و زیرساخت ها و همچنین نیازهای عرصه فرهنگ و هنر شهرستان تیران و کرون جمع آوری و منتشر می شود که فرصت برنامه ریزی برای توسعه این اقدامات ایجاد خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: عدم وجود اطلاعات جامع از حوزه های مختلف فرهنگی و هنری در این منطقه برنامه ریزی و همچنین ارایه برنامه و چشم انداز برای این حوزه را سخت کرده و قابلیت ارایه برنامه بلند مدت و میان مدت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت های دینی و مذهبی نیز در این شناسنامه بررسی و گردآوری می شود، خاطرنشان کرد: عرصه های مختلف فناوری اطلاعات، قرآن و معارف اسلامی، تشکل های فرهنگی و مذهبی و مواردی از این قبیل به طور کامل در این شناسنامه گردآوری خواهد شد.

صالحی با انتقاد از بی توجهی نسبت به تهیه شناسنامه فرهنگی و هنری در گذشته، یادآور شد: بدون اطلاعات قادر به برنامه ریزی و انجام اقدام موثر در هیچ حوزه ای نخواهیم بود و فعالیت ها به صورت سلیقه ای و بدون آینده نگری انجام می شود.

وی اضافه کرد: فعالیت های شاخص فرهنگی در شهرستان تیران و کرون طی سال های اخیر صورت گرفته که ساماندهی و جهت دهی فعالیت ها برای شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی ضروری است.

کد خبر 344510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.