بیلبوردهایی تبلیغاتی زرین شهر به کمک بحران آب آمدند

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: یکی دیگر از سیاست‌ها و استراتژی‌هایی شهرداری زرین شهر آموزش، اطلاع‌رسانی دقیق با استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی، رسانه های مختلف و آگاه‌سازی شهروندان در راستای تغییر نگرش و رفتار آنها در حوزه صرفه جویی در مصرف آب بوده است.

میثم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و کمبود منابع آب زیرزمینی در استان اصفهان و شهرستان لنجان اظهار کرد: در سالیان گذشته به دلیل افزایش جمعیت، توسعه شهرها و استفاده شهروندان از خودروهای شخصی و همچنین فعالیت صنایع بزرگ و آلاینده در شهرها، شهرداری برای کاهش آلایندگی ها با هدف حفظ سلامتی شهروندان مجبور به توسعه فضای سبز شهری شدند.

وی افزود: این مسئله باعث شد بخش قابل توجهی از آب خام مصرفی در شهرها به حفظ فضای سبز شهری اختصاص یابد، اما با توجه به بحران موجود در حوزه آب با تشکیل کمیته ای برای مصرف بهینه به سمت حذف چمن های رفیوژ میانی که تنها زیبایی بصری داشت و حفظ درختان با استفاده از سیستم آبیاری قطره ای حرکت کردیم.

شهردار زرین شهر با اشاره به تمهیدات شهرداری در کاهش سرانه مصرف آب در فضای سبز زرین شهر، تصریح کرد: باید با تدوین برنامه ای جامع سیاست ها و استراتژی های خود را در مصرف آب خام تغییر داده و با توجه به زیرساخت‌های موجود از روش‌های بارانی و افشانی استفاده کنیم و به نوعی آبیاری غرق‌آبی را ممنوع سازیم.

آبیاری فضای سبز زرین شهر با آب غیر شرب انجام می شود

وی با بیان اینکه صد در صد آبیاری فضای سبز تمامی نقاط زرین شهر با آب غیر شرب انجام می شود، ادامه داد: شهرداری زرین شهر در ادامه سیاست های خود اقدام به حذف چمن رفیوژ میانی بلوار سعدی، بلوار شهید آیت الله بهشتی و...و جایگزینی چمن با گونه های گیاهی با نیاز آبی کم همچون ژونی پروس و... و تبدیل ابیاری درختان موجود در ۲۰ خیابان سطح شهر با آبیاری قطره ای حرکت کرده است.

محمدی با بیان اینکه در زرین شهر بیش از ۱۵۰ هکتار فضای سبز وجود دارد، اضافه کرد: در این میان نباید فراموش کرد به دلایل مختلف همچون مسایل زیست محیطی و آلایندگی‌های موجود در زرین شهر نمی‌توان به مسئله فضای سبز شهری توجه جدی نداشت، اما با توجه به بحران آب باید به سمتی حرکت کرد که مصرف آب تازه در آبیاری فضا سبز شهری به حداقل رسیده و شاهد جایگزینی آبهای خاکستری بجای آب تازه در شبکه آبیاری فضای سبز باشیم.

وی عنوان کرد: در طرح تبدیل مبلمان شهری شاهد حذف مورت‌های حاشیه معابر خواهیم بود و با تغییر سیستم آبیاری غرقابی به قطره‌ای کاهش زیادی در مصرف آب و همچنین هزینه‌های نگهداری فضای سبز در بر دارد، لذا اجرای این سیستم در دستور کار قرار گرفت.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب در بین شهروندان امری ضروری است و باید با فراهم کردن تمهیدات لازم از هدر رفت منابع آب در شهر جلوگیری کرد و بر همین اساس شهرداری زرین شهر ترویج این فرهنگ را آغاز کرده و به کارگران فضای سبز تاکید شده با روش های مختلف از هدر رفت آب جلوگیری کنند.

وی متذکر شد: همچنین یکی دیگر از سیاست‌ها و استراتژی‌هایی شهرداری زرین شهر آموزش، اطلاع‌رسانی دقیق با استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی، رسانه های مختلف و آگاه‌سازی شهروندان در راستای تغییرنگرش و رفتار آنها در حوزه صرفه جویی در مصرف آب بوده است.

کد خبر 344508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.