اولین پارک تخصصی معلولان شیراز احداث می شود

شهردار منطقه ۱۱ از ساخت اولین پارک تخصصی معلولین شیراز در این منطقه خبر داد و گفت: پارک فتحیه با وسعتی بیش از ۵ هزار متر مربع تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حمید برزگر تصریح نمود: این پارک در شهرک فتحیه قرار دارد که اکثر ساکنان آن جانبازان عزیز شهرمان می باشند اما سال هاست به علت عدم رسیدگی و سایر مشکلات، به صورت متروکه درآمده و هیچگونه کاربری عمومی ندارد.از این رو بازسازی آن می تواند بخش عمده ای از نیازهای ساکنان محلی را برآورده نماید.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر ساخت پارک تخصصی معلولین در مرحله طراحی است گفت: وسایل ورزشی، سرویس های بهداشتی، رمپ ها، کف سازی، مبلمان شهری و سایر امکانات این پارک، متناسب با نیازهای معلولین در نظر گرفته شده و این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

شهردار منطقه ۱۱ همچنین به بهسازی بوستان نماز که یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین فضاهای تفریحی این محدوده از شهر است اشاره کرد و گفت: به علت نوع طراحی و مصالح مورد استفاده، دسترسی معلولین به این بوستان یا ممکن نبود یا با دشواری های فراوان همراه بود، از این رو با ایجاد ۳ رمپ، راه‌های ویژه‌ای برای ورود معلولین به ویژه ویلچرنشین‌ها ایجاد کردیم. همچنین با تغییر نوع سنگ فرش پارک، که علی‌رغم زیبایی ظاهری، تردد را برای اقشار ضعیف و کم توان دشوار می ساخت، سعی بر تسهیل در تردد این قشر از شهروندان کردیم.

 برزگر افزود: این تغییرات هزینه چندانی در بر نداشته و تنها با ۳۰ میلیون تومان انجام شده است اما برای ما تغییر نگاه مدیریت شهری به شهر و شهروندان، میزان دسترسی شهروندان به فضاهای شهری و برقراری عدالت در توزیع امکانات شهری برای همه مناطق و اقشار در اولویت قرار گرفته است.

 شهردار منطقه ۱۱ یادآور شد: پارک محله ای کاووسی نیز با رعایت تمام موارد دسترسی معلولین در این منطقه در حال ساخت است و تمام مسیرها، پیاده راه‌ها و امکانات آن به شکل  هم‌سطح  طراحی شده تا برای استفاده معلولان مناسب باشد.

وی از ساخت ۳۵۰۰ متر حریم حاشیه‌ای در خیابان فضیلت خبر داد و گفت: برای خدمات رسانی بهتر به معلولین، به زودی ساخت دو چشمه سرویس بهداشتی مختص معلولین در باغ خانواده این منطقه آغاز می شود.

کد خبر 344481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.