افزایش ۷۹درصدی بودجه شهرداری دهاقان

دهاقان –شهردار دهاقان از افزایش ۷۹ درصدی بودجه شهرداری در سال جاری خبرداد.

محمد لطفی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، با بیان اینکه  بودجه شهرداری دهاقان در سال جاری ۹۱ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته ۷۹درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: ۴۲درصد بودجه شهرداری صرف هزینه های جاری شهرداری و ۵۸درصد از بودجه صرف هزینه های عمرانی می شود.

شهردار دهاقان، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهر از جمله زیباسازی ورودی ها، احداث بافت شهری، خرید ناوگان حمل و نقل، احداث ساختمان جدید شهرداری افزود: ادامه جدول گذاری ها، احیاء بافت فرسوده و توسعه نرم افزاری و فناوری اطلاعات نیز تا پایان سال جاری انجام می شود.

لطفی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بودجه شهرداری دهاقان ۷۳ میلیارد ریال  بوده که از این مقدار تنها ۸۲ درصد تحقق یافت.

وی با اشاره به سابقه ۵۲ ساله شهرداری دهاقان، گفت: شهرداری ها هیچ گونه وابستگی به دولت ندارند و ماهیت آن مردمی است چراکه به کارهای خدمات شهری و عمرانی شهر و همچنین فعالیت های فرهنگی و اجتماعی می پردازد.

لطفی با اشاره به عدم بضاعت مالی مردم در دهاقان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درآمدهای واقعی و عوارض واصله بسیار پایین است سعی داریم تا اقدامات صورت گرفته را با کیفیت بالا و هزینه کم انجام دهیم.

شهردار دهاقان استفاده بهینه از منابع انسانی، اصلاح فرایندهای اداری و صرفه جویی در انرژی را از وظایف کمیته کاهش هزینه های شهرداری عنوان کرد و افزود: در شرایط کنونی با مدیریت مالی و کاهش قابل توجه هزینه های شهرداری مواجه هستیم و انضباط مالی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

لطفی با اشاره به احیاء بافت فرسوده در دهاقان، از صاحبان، مالکان و ادارات خدمت رسان درخواست کرد: همکاری لازم را با شهرداری در احیاء بافت فرسوده شهر داشته باشند چرا که به احیاء بافت های فرسوده به عنوان یک ظرفیت نگاه می کنیم.

وی با اشاره به وجود شش رشته قنات در سطح شهر، اظهار کرد: ایمن سازی قنوات و تامین حریم آنها در دستور کار شهرداری و شورای حفاظت از منابع آب شهرستان قرار دارد و برای بازسازی نیاز به تامین اعتبارات لازم است که امیدواریم با احیاء قنوات و ثبت آنها در فهرست آثار ملی به صنعت گردشگری شهر کمک زیادی شود.

شهردار دهاقان با بیان اینکه کمربند زلزله کشور از مرکز شهر می گذرد، خواهان ایمن سازی قنوات و احیاء بافت فرسوده شد و گفت: این دو مسئله به جد در دستور کار شهرداری قرار دارد.

لطفی از آمادگی واگذاری برخی از قسمت های شهرداری به بخش خصوصی خبرداد و افزود: آرامستان باغ فردوس، باغ بانوان و کشتارگاه نیز آماده واگذاری به بخش خصوصی دارند.

 وی اظهار کرد: در بخش مشاغل مزاحم شهری، ایجاد و راه اندازی شهرک کارگاه های مزاحم شهری در مساحت ۱۶ هکتار که مطالعات و جانمایی آن صورت گرفته در بودجه سال ۹۷ شهرداری قرار دارد.

کد خبر 344414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.