تغییر نام خیابان سید ابوالحسن اصفهانی هنوز قطعی نشده است

عضو شورای نامگذاری معابر و اماکن شهر اصفهان با بیان اینکه برای تغییر نام یک خیابان طی چندین مرحله لازم است، گفت: تغییر نام خیابان سید ابوالحسن اصفهانی، در نخستین مرحله از این مراحل قرار دارد و تغییر آن هنوز قطعی نشده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، ایمان حجتی در این خصوص اظهار کرد: شورای نامگذاری متشکل از اعضای شورای شهر و شهرداری است؛ پیشنهاد تغییر نام خیابان‌ها و معابر در این شورا مطرح می‌شود و پس از آن که به تصویب شهردار رسید، در قالب لایحه به کمیسیون فرهنگی شورای شهر تقدیم شده و در صورت تأیید برای اخذ رأی نهایی به صحن علنی شورا ارایه می‌شود که در نهایت پس از تأیید شورای شهر، نام آن معبر یا خیابان تغییر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه تغییر نام خیابان سید ابوالحسن اصفهانی، در نخستین مرحله از این مراحل قرار دارد و تغییر آن قطعی نشده است، بنابراین هنوز نام خیابان سید ابوالحسن اصفهانی تغییر نکرده و طی کردن چهار مرحله دیگر برای جایگزینی نام این خیابان لازم است. 

عضو شورای نامگذاری معابر و اماکن شهر اصفهان با بیان اینکه پیشنهاد تغییر نام خیابان‌ها و معابر بر اساس مطالبه شهروندان، مستندات تاریخی، جنبه های اجتماعی و نظرات خبرگان و پژوهشگران تاریخ و فرهنگ ارایه می شود، افزود: استفاده از نقطه نظرات مردم در انتخاب نام معابر و اماکن جدید شهری در دستور کار شهرداری قرار دارد. همچنین اندیشمندان و فعالان فرهنگی شهر به عنوان نمایندگان شهردار اصفهان در شورای نامگذاری حضور دارند.

کد خبر 344375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.