۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
پیکر سعید محقق تشییع می‌شود

مراسم وداع با سعید محقق برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، این آیین، ساعت ۹ صبح فردا، چهارشنبه ۲ خردادماه از بیمارستان حجتیه واقع در خیابان سپهسالار آغاز می‌شود و هنرمندان اصفهانی، پیکر محقق را به سمت قطعه نام‌آوران آرامستان باغ رضوان اصفهان تشییع خواهند کرد.

حمیدرضا جنت‌مکان، مسئول هماهنگی محفل هنرمندان سینما و تئاتر اصفهان به ایمنا گفت: مراسم بزرگداشت مرحوم سعید محقق هم پنجشنبه ۳ خردادماه از ساعت ۹ تا ۱۱ در مسجد المهدی خیابان مرداویج برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بر خانواده این هنرمند، اهالی محفل هنرمندان سینما و تئاتر اصفهان، انجمن نمایش اصفهان و اهالی شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در مراسم تشییع و آیین بزرگداشت او حاضر می‌شوند.

به گزارش ایمنا، محقق در فیلم‌هایی چون «مرگ سپید» (مرتضی آتش زمزم)، «جعفرخان از فرنگ برگشته» (علی حاتمی)، «کفش‌های میرزا نوروز» (محمد متوسلانی) و «جاده زرین سمرقند» (ناصر ملک‌مطیعی) بازی کرده است.

او با مرحوم رضا ارحام صدر، هم نسبت فامیلی داشته و در نمایش «من می‌خوام» او، نقش پستچی را بازی کرده است. یکی از تئاترهایی که در دهه ۴۰ و ۵۰، مشتاقان بسیاری را از اقصی نقاط کشور و به‌ویژه تهران برای دیدن تئاتر ارحام به اصفهان می‌کشاند و برخی از آن‌ها بیش از ۹ ماه بر روی صحنه باقی می‌ماند و مردم کوچه و بازار، روشنفکران و حتی رجال سیاسی از آن‌ها دیدن می‌کردند.

محقق در دهه ۷۰ هم با حسن اکلیلی همکاری کرد و نوشتن نمایشنامه دو اثر «رنگارنگ» و «شیر تو شیر» او را به عهده داشت.

کد خبر 344362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.