فرهنگ خود مراقبتی در بین شهروندان نهادینه می‌شود

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: یکی از برنامه های مدیریت شهری نهادینه کردن فرهنگ خودمراقبتی بین شهروندان در راستای تحقق شعار شهروند سالم، شهر سالم است.

مرتضی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از دغدغه‌های جدی که همواره مد نظر مدیریت شهری بوده، "تحقق شعار شهروند سالم، شهر سالم" بوده است و همه ساله در راستای تحقق اهداف سلامت محور اقدامات قابل توجهی را اجرا کرده است.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این اقدامات در حوزه پیشگیری و ارایه آموزش‌های سلامت محور بوده و تلاش‌ها در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ خودمراقبتی بین شهروندان، شکل عملی به خود گرفته است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حوزه خودمراقبتی و به ویژه سلامت جسمی، اجرای برنامه‌های آموزش محور در رابطه با نحوه مصرف انواع مواد غذایی ( بایدها و نبایدهای خوراکی) مد نظر قرار گرفته است، گفت: در حوزه سلامت روانی افزایش آگاهی و توانایی شهروندان در رابطه با نحوه کنترل، مدیریت استرس، هیجانات روزمره و در حوزه سلامت اجتماعی افزایش توانایی افراد در مورد دوری جستن از مصرف دخانیات جزء اهم موضوعاتی است که محتوای برنامه های آموزشی را تشکیل داده است.

وی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه باغ غدیر یکی از برنامه‌هایی است که با هدف ارایه آموزش‌های سلامت محور به عموم شهروندان از سوم تا یازدهم خرداد ماه هر شب از ساعت ۲۱ در محل باغ غدیر توسط معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اجرا می‌شود.

رشیدی ایام ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت در رابطه با اجرای برنامه‌های سلامت محور عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع سلامت به ویژه سلامت جسمی در ماه مبارک رمضان و همچنین فرصت مغتنمی که در شب‌های ماه مبارک رمضان وجود دارد، ویژه برنامه‌ای شاد و مهیج به مدت ۹ شب از سوم تا یازدهم خرداد ماه در محل باغ غدیر برگزار خواهد شد.

وی به ابعاد اجرایی این برنامه اشاره کرد وگفت: این ویژه برنامه در سه بخش اجرا خواهد شد که در بخش اول در قالب غرفه‌های نمایشگاهی ارایه مطالب آموزشی و خدمات مشاوره‌ای و سلامت محور توسط تعدادی از سمن‌ها و انجمن‌های مردمی پیگیری خواهد شد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: در بخش دیگر این ویژه برنامه ایجاد فضای شاد و مهیج در راستای هم‌نشینی خانواده‌ها و به منظور انتقال پیام‌های سلامت محور در قالب اجرای برنامه‌های نمایشی، اسندآپ، جنگ و... توسط هنرمندان اصفهانی اجرایی خواهد شد.

رشیدی برگزاری مسابقه آشپزی را سومین بخش این ویژه برنامه عنوان و اظهار کرد: هر شب از برگزاری این ویژه برنامه چهار خانواده با انتخاب و طبخ غذاهای بومی و محلی و دارای ارزش غذایی بالا به رقابت خواهند پرداخت و در پایان نیز خانواده‌های منتخب از دیدگاه داوران تقدیر می شود.

کد خبر 344353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.