کلید حل بحران آب در دست مردم است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج فرهنگ صرفه جویی و مدیریت مصرف منابع آبی هستیم و بر همین اساس باید با ارایه و اجرای راهکارهای فرهنگی به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم اصلاح تفکر و رفتارها در جامعه را رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست با مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه صرفه جویی و مصرف بهینه آب نیازمند فرهنگ سازی است، اظهار کرد: همان گونه که در گزارش کارشناسان اعلام شده امسال در حوزه ذخیره آب با چالش های بسیاری مواجه هستیم بر همین اساس برای عبور از بحران کم آبی و رفع این مشکل در جامعه نیازمند فرهنگ سازی و رعایت الگوی مصرف توسط مردم و مسئولان هستیم.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: شهرداریهای ۹ گانه شهرستان لنجان به دلیل ارتباطی که با شهروندان دارند می توانند نقش مهمی را در حوزه فرهنگ سازی مصرف بهینه آب ایفا کنند بر همین اساس باید با تبلیغات میدانی و استفاده از ظرفیت هایی همچون بیلبوردهای شهری، فیش های عوارض و ... به شهروندان یادآوری کنیم که با بحران آب مواجه هستیم و همه باید در حوزه مصرف آب، صرفه جویی را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: امروز مشکلات آب، حوزه کشاورزی و صنعت را تحت الشعاع خود قرار داده و اگر به سمت اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف آب حرکت نکنیم ممکن است این مهم به سمت بحران آب شرب نیز پیش برود.

صفرخانلو اضافه کرد: با توجه به چالش هایی که در حوزه آب با آن مواجه هستیم ۱۵ کمیته تخصصی در زیر مجموعه شورای مدیریت بحران شهرستان لنجان در حال فعالیت هستند که مسایل در گام نخست در این کمیته ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از انجام کارهای کارشناسی برای تصمیم گیری نهایی در شورای مدیریت بحران شهرستان مطرح می شوند.

وی عنوان کرد: امروز همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی باید به میدان آمده تا با تبیین بحران آب برای اقشار مختلف جامعه آنها را به مشارکت طلبیده و با عزم همگانی از بحران به وجود آمده در حوزه آب عبور کنیم، البته در این میان رسانه ها نیز مسئولیت سنگینی را عهده دار هستند.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع بحران آب در راستای فرهنگ‌سازی نیازمند ایجاد یک موج قوی رسانه ای و فرهنگی هستیم که شهرداری ها و رسانه های جمعی باید با داشتن دغدغه آب جدی تر از گذشت وارد میدان عمل شوند.

وی متذکر شد: با توجه به بحران آب و در راستای حفاظت و کنترل منابع، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز در شهرستان لنجان امری ضروری بوده که در این راستا اکیپ گشت و بازرسی باید فعالیت خود را تشدید کنند و گزارش چاه‌های غیرمجاز را به فرمانداری انتقال داده تا در اسرع وقت برخورد قانونی با آنها انجام گیرد.

کد خبر 344310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.