بازار فرابورس، ابزاری نوین برای تامین منابع مالی پروژه های شهر

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: تأمین مالی از راه بازار فرابورس، پروژه محور است نه تأمین بدهی‌ها اما این روش می‌تواند از راه اوراق سکوک، بدهی‌ها را نیز تأمین کند.

شهرام رییسی صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه کلنگ‌زنی پروژه مشارکتی تجاری حرم حضرت زینب(س) در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح الزام شهرداری به استفاده از ابزارهای تأمین مالی در بازار سرمایه در جلسه شورای شهر به تصویب رسید، این طرح توانست رای اکثریت اعضای شورا را کسب کند، این موضوع نشان‌دهنده علاقه شورای شهر برای ایجاد تغییر در ساختار مالی و درآمدی شهرداری است.

وی افزود: بر اساس طرح ارائه شده باید برای تامین منابع مالی به سمت بازار سرمایه و فرابورس ایران حرکت کنیم، زیرا در این راستا می‌توان هزینه‌های پروژه‌های شهرداری را تأمین کرد.  

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بازار فرابورس، پنج مؤلفه دارد، ادامه داد: بازار اولیه، بازار ثانویه، بازار پایه، اوراق بهادار و ابزارهای نوین مالی از مؤلفه‌های بازار فرابورس به شمار می‌رود که مهم‌ترین آنها ابزارهای نوین تأمین مالی است و شامل صندوق زمین، صندوق املاک و مستغلات، صندوق ساختمان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری حداکثری است.

رییسی با بیان اینکه بازار فرابورس، سرمایه را به سوی بازار هدایت می‌کند، گفت: تامین مالی از طریق بازار فرابورس در اجرای پروژه ها هزینه می شود نه برای پرداخت بدهی ها اما می توان از طریق اوراق سکوک بازار فرابورس، بدهی‌ها را پرداخت کرد.

وی اظهار کرد: در راستای تأمین مالی پروژه‌ها از راه بازار فرابورس، هنوز وارد اجرا نشده‌ایم و این مصوبه تنها در حد مذاکره برای ایجاد تفاهم‌نامه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که تاکنون انجام می‌شده با سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی بوده به گونه‌ای که صدور پروانه به عهده شهرداری و اجرای آن بر عهده شرکت خصوصی بوده است.

کد خبر 344281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.