وضعیت آبی شهرضا نگران کننده است

شهرضا- سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری شهرضا گفت: متأسفانه کاهش نزولات جوی شرایط ناگواری را برای تأمین آب رقم زده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مجتبی اورنگی امروز (دوشنبه) در جلسه شوای پدافند غیرعامل این شهرستان، اظهار کرد: آب شرب شهرضا از طریق ۱۷ حلقه چاه نیمه عمیق در محدوده چاه‌های آب شهرضا و پنج حــلقه چاه آب فعال در منطقه وردشت تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: مـقـدار تقریبی آب استحصال شده حدود ۲۷۰ لیتر در ثانیه است که وارد مخازن ۲۰ هزار مترمکعبی شهرضا می‌شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری شهرضا اضافه کرد: آب استحصال شده چاه‌های منطقه وردشت با میزان تقریبی ۱۰۰ لیتر در ثانیه، در مخزن تنگ آهن و پس طی مسافتی در حدود ۱۸ کیلومتر وارد ایستگاه پمپاژ مروک و از آنجا به مخزن تعادلی خروس گلو پمپاژ می‌شود.

اورنگی با بیان اینکه متأسفانه کاهش نزولات جوی شرایط ناگواری را برای تأمین آب رقم زده است، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده درسال ۹۵ برای جبران کمبود آب شرب شهرضا، در تابستان سال جاری و همچنین تامین آب شرب در شهرک امیرکبیر شهرضا، یک حلقه چاه جدید حفر و پس از انجام آزمایشات میکروبی و تعیین مشخصات فیزیکی و شیمیایی، در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: عمق این چاه یکصد متر و آبدهی آن ۴۴ لیتر بر ثانیه است که با حفر آن کمک شایانی به عبور از بحران کم آبی تابستان ۹۶ شده است، در حالی که در سال ۹۶ نیز سه حلقه چاه آب شرب جدید، برای تأمین آب در تابستان ۹۷ حفر شده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری شهرضا ادامه داد: با پایان یافتن عملیات حفاری چاه جدید شهرک امیرکبیر در شهرضا، برای بهره‌برداری بهداشتی و صحیح از آب چاه در شبکه توزیع شهری، شستشوی طول مسیر ۵/۳ کیلومتری لوله قطر ۳۰۰ میلی متری خط آبرسانی، انجام شد.

اورنگی گفت: سالانه دو هزار مشترک جدید به شرکت آب و فاضلاب شهرستان شهرضا اضافه می‌شود.

کد خبر 344268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.