لایحه افزایش کرایه اتوبوس در انتظار تأیید فرمانداری

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: فرایند لایحه افزایش ۱۵ درصدی کرایه اتوبوس شهر با تصویب شورای اسلامی شهر به فرمانداری اصفهان ارسال شده است.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: لایحه افزایش ۱۵ درصدی کرایه اتوبوسهای شهر در صورت تأیید فرمانداری اجرایی خواهد شد، البته سعی کردیم در فرایند افزایش قیمت‌ها، مردم آسیب نبینند.

وی از اضافه شدن ۴۷ دستگاه اتوبوس اسکانیای جدید در تابستان ۹۷ به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان ۹ سال است که با اضافه کردن اتوبوس‌های جدید در صدد کاهش عمر ناوگان برآمده‌ایم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه واگذاری بخشی از ناوگان اتوبوسرانی به بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد ناوگان توسط بخش خصوصی تحت نظارت شرکت واحد و ۶۰ درصد توسط بخش دولتی بهره‌برداری می‌شود که بنا داریم این نسبت را به شکل معکوس تغییر دهیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرویس‌های دانش آموزی در مهرماه ۹۷، تصریح کرد: در حال حاضر دانش آموزان از طریق ناوگان اتوبوسرانی جابه جا می‌شوند، اما در نظر داریم مهرماه ۹۷ سرویس دانش آموزی را با همکاری آموزش و پرورش در برخی از محورها که تراکم مدارس زیاد است، راه‌اندازی کنیم.

افتخاری در خصوص دودزا بودن تعدادی از اتوبوس‌های شهر، افزود: یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری کاهش آلودگی هوای ناشی از وسایل نقلیه مختلف است، البته سرانه آلودگی یک‌دستگاه اتوبوس از یک خودرو سواری شخصی کمتر است، در واقع ظاهر آلودگی‌های اتوبوس بیشتر است، زیرا ذرات معلق را بیشتر در فضا منتشر می‌کند، در این راستا طی شش ماه گذشته علیرغم کمبود ناوگان، بیش از ۵۰ دستگاه اتوبوس دودزا را از شبکه حمل و نقل عمومی اصفهان خارج کردیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه خاموش‌کردن اتوبوس‌ها در مبادی و مقاصد از دیگر دستورات اجرا شده است، گفت: اگر مردم به عنوان ناظر هوشیار اتوبوسرانی توجه کرده باشند، تنها اتوبوس هایی که زمان توقف آنها کمتر از ۳ دقیقه باشد مثل ناوگان خط BRT روشن می مانند، زیرا روشن و خاموش کردن چند باره اتوبوس ها در زمان کوتاه استهلاک زیادی وارد می‌کند، اما اتوبوس‌هایی که مدت توقف آنها بالاتر از ۵ دقیقه است، باید خاموش بمانند.

وی با اشاره به سیستم BIS یا سیستم مدیریت ناوگان اتوبوسرانی که به تازگی مطرح شده، گفت: در کلانشهرهای کشور که تعداد ناوگان زیاد است، امکان کنترل دستی و به صورت نیروی انسانی میسّر نیست، هر چند بسیاری از اتوبوسرانی‌های کشور هنوز سیستم سنتی و دستی را برای نظارت بر فرایند فعالیت‌های ناوگان استفاده می‌کنند.

افتخاری اظهارکرد: در سیستم مدیریت یکپارچه ناوگان که در برخی از شهرهای بزرگ کشور اجرا شده، تمام فرایند عملیات، بهره برداری از اتوبوس و حتی اعزام ناوگان به تعمیرگاه و بازگشت آن به خطوط به صورت مکانیزه کنترل، موقعیت اتوبوس در مسیر به صورت اتوماتیک رصد می شود و در پایان هر روز می‌توانیم عملکرد سیستم را بررسی و میزان اشتباهات و سایر موارد را مدیریت و کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کلید این پروژه زده شده و تا پایان مردادماه نخستین خروجی این سیستم را رونمایی و پروژه را در پایان سال نهایی خواهیم کرد تا پس از سه ماه از نهایی‌شدن آن، کاملاً عملیاتی شود، تصریح کرد: سیستم مدیریت یکپارچه ناوگان علاوه بر صرفه جویی در وقت و افزایش رضایتمندی شهروندان، نظم بخشی به خطوط و کیفیت خدمات را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 344256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.