واللّه مواظب تمام اعمال و افکار خود هستم

«اسرافیل احمدیه.» مدیری است که نامش این روزها بر سر زبان‌ها افتاده و مطالبی از مدیریت وی بر سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان در صفحات حقیقی و مجازی دست به دست می‌شود؛ گفته می‌شود او مدیری پروازی است اما در مقابل شنیدن این جمله تنها این واکنش را نشان می‌دهد: «من پروازی‌ام؟»

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایمنا، استاندار اصفهان نیز نسبت به مدیریتش گلایه دارد، اما او معتقد است که این گله و شکایت طبیعی است. گفته می‌شود احمدیه برای سرپوشی بر اتهاماتش یک وانت "گز" به وزارتخانه فرستاده اما حراست وزارتخانه از ورود آن جلوگیری کرده است!

 برای روشن شدن برخی از اتهامات و یا شایعات وارده به احمدیه با وی گفت و گویی انجام داده ایم.

قبل از انتشار این مطلب برای پیگیری صحت اتهامات و شایعات وارده رییس صمت گفتگویی با ابطحی، نماینده خمینی شهر داشتیم؛ احمدیه خواندن  آن مصاحبه را ناراحت کننده دانست و همین ناراحتی باعث شد که در این مصاحبه قبل از خبرنگار خودش آغاز کننده پرسش ها باشد. آنچه در ادامه می خوانید گفتگوی ایمنا با اسرافیل احمدیه، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت است:

احمدیه: از نماینده خمینی شهر  نپرسیدید موضوع چیست که سازمان نه شاکی و نه متشاکی دارد در صورتی که مطلب به نحوی بود که انگار از ما شکایتی شده است؟

ما دادگاه نیستیم؛ با نماینده مصاحبه ای انجام دادیم و آن را منتشر کردیم.

احمدیه: چطور به این مطالب رسیدید؟ اگر مبنا گزارشات باشد، گزارش به هر نحوی به دست می‌آید. تا عمر هست دادگاهی بوده و متهمی. ما به لطف الهی کاری جز وظیفه خود نداریم، دادگاه جای محل رسیدگی است اما اینکه به جلو فرار کنیم کار درستی نیست.

 گفته می‌شود شما مدیر پروازی هستید! و سه الی چهار روز در هفته را در سازمان حضور دارید و همین منجر به تحمیل هزینه دو میلیونی در هر ماه برای سازمان صنعت معدن و تجارت استان شده است.

من پروازی‌ام؟! دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور حضور دارند و این مسائل را بررسی می‌کنند که آیا من مجاز رفته‌ام یا خیر. 

ذی حساب سازمان از اداره دارایی در این سازمان حضور دارد و اگر من دستور خلافی بدهم ایشان به ماده ۹۱ ارجاع داده و من باید پاسخگو باشم.

مطالبی را که می‌گویند به عنوان یک خبر بشنوید اما انتشار آن وجدانا از لحاظ شرعی اشکال دارد.اگر کسی محکوم شود می‌نویسند فلانی محکوم شده است. خدا را شکر مشکلی خاصی نبوده است اما اگر محکوم شویم حتما هم باید در موردش بنویسند.

اما صحبت‌ها زیاد است مثلا گفته می‌شود در سال ۹۵ و ۹۶ به ترتیب ۳۵ و ۵۰ میلیون تومان از رییس اتاق اصناف اصفهان بدون دلیل مشخصی دریافت کرده اید؟

بیخود می‌گویند. من نگرفتم؛ این هزینه مربوط به حق جلسه کمیسیون نظارت و بازرسی است که هر ساله پرداخت می‌شود و پیش از مدیریت ما نیز پرداخت می‌شده، از این رو حق هر نفر به خودش داده می‌شود.

برای حضور اعضای کمیسیون در طول ۲۴ جلسه طی یک سال، هزینه‌ای مصوب می‌شود و اتاق اصناف هزینه را به آنان می پردازد. این مربوط به یک نفر نیست، بلکه میان اعضا تقسیم شده و حق قانونی اعضا است.این مطالب را برای اطلاع خودتان می گویم و بهتر است منتشر نکنید.

اگر  در جهت روشن شدن آنچه گفته می شود منتشر کنیم بهتر است.

باشد، این موضوع را از اعضای کمیسیون هم می توانید پیگیری کنید. دیگر چه گفتند؟

گفته می‌شود از شرکت کهن آرای سپاهان حمایت‌های شخصی می‌کنید.

اسمش چیست؟

کهن آرای سپاهان

 من اصلا این شرکت را نمی‌شناسم. چی هست؟

این شرکت چهار پروانه سرب و روی دارد و برای همین گفته می‌شود از آن حمایت شخصی می‌کنید.

من این شرکت را نمی‌شناسم اما داشتن چند پروانه بهره‌برداری هیچ ایرادی ندارد. اگر پروانه برای اکتشاف باشد به یک نفر بیشتر تعلق نمی‌گیرد. اما اگر شرکت باشد طبق اساسنامه شرکت و نفرات و ارزیابی های ما می تواند چند پروانه اکتشاف بگیرد، در مورد معدن هیچ محدودیتی در قانون وجود ندارد. الان که شما گفتید وجدانا نه یادم می‌آید مدیرعاملش کیست و نه خود شرکت چیست.

شما که گفتید اصلا نمی‌شناسید؟

نه نمی‌شناسم. من از همه حمایت می‌کنم. بِلا استثنا. بروید از استانداری و از آقای سهل آبادی بپرسید. من خودم جلوی مدیران دولتی برای واحدهای تولیدی می‌ایستم.

اوایل حضورم در اصفهان به دلیل اینکه در صنایع بزرگی مانند فولاد ایران، سنگ آهن مرکزی و ... بودم متوجه شدم که برق فولاد نطنز را قطع کردند. با آقای همدانیان یادشان بخیر معاون استاندار وقت، تماس گرفتم و برق را وصل کردند. آن روز پنچ شنبه بود و من مرخصی بودم. بعد از آن با آقای موسی‌الرضایی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای جلسه‌ای داشتیم. ایشان خیلی بد صحبت کرد که من به ایشان گفتم که اگر جای این صاحب صنعت بودم محکم توی گوش تو می‌زدم. کسی که سرمایه گذاری کرده و اشتغال ایجاد کرده باید اینطور حمایت شود؟

بعد از آن آقای همدانی به من گفت "فکر کردم تو شریک این کارخانه دار هستی که اینطور صحبت کردی!"

 دولت از این شرکت ها سالیانه ۲۵ درصد مالیات می‌گیرد و ما باید کار آنها  را راه بیندازیم. از این رو من والله به همه کمک می‌کنم و مدیرعاملی که نام بردید را وجدانا نمی‌شناسم. البته من این را به شما نباید بگویم اما چون پرسیدید و مطلبی که منتشر شد خوب نبود و برای من سنگین بود عرض می‌کنم.

مگر ما تخلفی کردیم و الان پرونده ما در دادگاه است و باید حکم صادر شود؟ بعد از دیدن مطلب با محیط زیست تماس گرفتم و پرسیدم وجدانا شما شکایتی از ما کردید؟ گفتند نه.

ارتباط محیط زیست در این میان چیست؟

او هم البته قانونا نمی تواند بر علیه مدیر دولتی شکایت کند بلکه ابتدا شکایت باید در استانداری برود. البته بخش خصوصی می‌تواند از ما شکایت کند. من اهل این استان نیستم اما مملکتم را دوست دارم. سه فرزندم متولد اصفهان هستند. البته طاقچه بالا نمی‌گذارم اما بهتر از این جا هم بوده که برای خدمت بروم، اما دوستان نگذاشتند و گفتند باید اینجا بیایی.

الان هم در مقابل خدا و کسانی که ناظر بر ما هستند حتما پاسخگو هستم. شما هم ناظر بر من هستی و مشکلی نیست اما دوست دارم وجدانا و الله چیزی را بنویسید که حقیقت دارد.

استاندار هم انتقاداتی به شما داشتند.

استاندار اصفهان به معاون من آقای زینلی پور گفته بودند که به آقای احمدیه بگویید من این صحبت‌هایی که نوشته شده را نگفته بودم؛ بحث در مورد اشتغال بود که رییس آن مدیرکل کار است. در این جلسه موضوع واگذاری مطرح شد در صورتی که مسئولش سازمان خصوصی سازی است و ما دخالتی در آن نداریم.

بالاخره ایشان هم استاندار است یک روز کار پیش نرفته  و  ممکن است عقب افتاده باشد. حتما باید به مدیرش بگوید بیشتر تلاش کن،  اما آیا من "متهم" هستم؟ این درحالی است که در تلویزیون هم آقای نجفی معاون وزیر گفتند وضعیت استان اصفهان بهتر از سایر استانها در صنعت است.

چرا وضعیت ما بهتر است زیرا فعالیت بیشتری هم داریم. درست است که ۹ هزار و ۲۰۰ واحد داریم اما تنها بخشی از آنها کار نمی‌کند. این خوب است اما اینکه گفته شود چون احمدیه اینجا بوده پس وضعیت بهتر بوده را هم نمی‌پذیرم، بلکه احمدیه زمانی که اینجا بوده وضعیت خراب تر هم شده است چرا؟ زیرا وضعیت کشور و اقتصاد با هم مرتبط است.

ماجرای ۸ میلیون تومان گزی که به وزارتخانه فرستادید و حراست از ورود آن جلوگیری کرد چه بود؟

 این را رد نمی کنم. هر ساله این موضوع بوده و با پول خود سازمان گز می خریم. در حقیقت بحث این بوده که برای همکاران آنجا گز می‌بردند تا در سبد کالای آنها قرار دهند. این دفعه گفتند این کار را نکنید و ما هم گفتیم چشم. اشکالی دارد؟ خیلی مسئله است؟ طوری مطرح می‌کنند انگار رشوه دادیم به کسی!

گفته می شود شما در انتخاب رییس اتاق اصناف اصفهان  مهندسی انتخابات انجام دادید.

اصلا و ابدا. هر کسی گفته دروغ گفته؛ ما را  متهم کردند که می‌خواستیم آقای بصیرت را اول کنیم. فرض کنید آقای جهانگیری طبق قانون و مقررات و همه موارد انتخاب شده است. در این جلسه‌ که پنج نفر انتخاب شدند افراد دیگر هم حضور داشتند حتی از استانداری هم بودند. به آن پنج نفر گفتم شما امروز انتخاب شدید. هم عاقل هستید هم بالغ و هم آزاد پس به هر کسی می‌خواهید رای دهید. هیچ کسی نمی‌تواند نظر شما را برگرداند. ما هم از رای شما حمایت می‌کنیم. والله این بوده حالا نمی دانم چرا می‌گویند از کس خاصی حمایت کردیم؟

آن چهار سال را هم بپرس که انتخابات اصناف چرا برگزار نمی‌شد؟

بفرمایید.

هم قانون می‌گوید دوره انتخابات باید چهار سال باشد هم تهران. پس از اینکه این صحبت‌ها زیاد شد طی تماسی با تهران این موضوع را جویا شدیم و آنها نیز گفتند با توجه به اینکه چهارسال تمام نشده می‌توانید انتخابات را برگزار نکنید. اما اگر همه استعفا بدهند می‌توان دوره جدید انتخابات را پیش از موعد برگزار کرد. بهتر است از خود آقای جهانگیری هم بپرسید که هم الان نماینده داریم و هم آینده می‌توانیم نماینده داشته باشیم.

صدا ضعیف است ضبط می کنید؟

بله.

 پبشنهاد من این است که والله ذهن مردم را خراب نکنید.

ما اگر می‌خواستیم ذهن مردم را خراب کنیم با شما تماس نمی‌گرفتیم.

خدا خیرت بدهد. نمی گویم کردید یا چیز دیگری اما من مواظب تمامی اعمال و افکار خودم هستم تا خراب نکنم اما ممکن است روزی هم خراب بکنم خب عیبی هم ندارد، عذرخواهی را هم برای همین گذاشتند و چیز دیگری اگر لازم باشد انجام می‌دهیم. وجدانا دنبال این هستیم که کار کنیم. من نفعی ندارم اینجا. آقا جهانگیری بیاید آقای بصیرت برود آقای دیگری بیاید و ... فرقی نمی‌کند. من با همه می‌توانم کار کنم. الحمدلله رب العامین با آرامشی که وجود دارد وجدانا کار می‌کنیم. بحث بودجه اتاق را نپرسیدید.

بفرمایید.

جایی نوشته بودند یک میلیارد تومان، شش میلیارد تومان شده است. آیا شفافیت در بودجه بد است؟ اگر این رقم شده پس در آمد بوده است. من که از جایی پول نیاوردم بریزم. خدا شاهد است آدم‌های سالم، صادق و درستی بودند مخصوصا آقای بصیرت که مدت زیادی رییس اتاق اصناف بوده است. ما ۳۵ سال قبل از زمان جبهه و جنگ با هم آشنا بودیم. آن موقع ایشان سیم پیچ بود . در صداقت ایشان شک نیست.

عزل شما هم شایعه است؟

اشکالی ندارد، اما صحبتی با من نکرده‌اند. من اول دولت جدید آقای روحانی با صداقت به دوستان گفتم که می خواهم بروم. آنها هم دنبال جایگزین گشتند و بعد از مدتی گفتند آقای احمدیه ما کسی را نتوانستیم پیدا کنیم. گفتم من کار را زمین نمی‌گذارم. وجدان کاری من آنقدر محکم هست که حداقل تا زمانی که اینجا هستم کار مردم و عزیزان را زمین نمی‌گذارم و می‌دوم دنبال کار.

 تا زمانی که هستم باید کارم را دقیق انجام دهم و تا زمانی که عقل داشته باشم از این مهم نمی‌گذرم. من مطلبی برای شما ننوشتم اما اگر می‌دانید موضوعی هست که باید برایتان بشکافم حتما انجام می‌دهم.

ما دنبال از بین رفتن مسائل حاشیه‌ای و پرداختن به توسعه صنعت و اشتغال هستیم.

خدا خیرتان بدهد. اصل هم همین است. باید در استان سرمایه گذاری انجام شود و اگر می‌دانید کسی بهتر از من مدیریت می کند حتما من را عوض کنید. اصلا من پیشنهاد می‌دهم و وجدانا به معاونانم هم گفتم اگر می‌توانید روی این صندلی بنشینید من با احترام کامل بلند می‌شوم و شما را می‌نشانم اینجا و خودم می‌روم دنبال کارم.

می دانید که من سابقه بالایی دارم و پیشنهاد ریاست مکان هایی را داشتم که ارزش ریالی آنها بالاتر از اینجا بود، اما نرفتم؛ کل ارزش ریالی سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان ۱۵ میلیارد تومان بودجه است که همه آن صرف حقوق کارمندان می‌شود. در صورتی که من در شرکت هایی بودم که روزانه ۱۵ میلیارد تومان هزینه داشتند. پس خیلی برای این قضیه نگران نیستم. الحمدلله رب العالمین خدا کاری کرده که لااقل خدمتگذار کوچک مردم باشم.

چون به شفافیت اشاره کردید، حقوق خودتان را اعلام می کنید؟

بله؟

چون به شفافیت اشاره کردید، حقوق خودتان را اعلام می کنید؟

کل دستگاه.

نه شخص شما؟

حقوق من ۵ میلیون و ۲۰۰ یا ۸۰۰ است. من از سازمان صنعت و معدن اصفهان حقوق نمی‌گیرم بلکه از سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی حفوق می‌گیرم. زیرا از این سازمان مامور هستم. نه اضافه کار می‌گیرم و نه هیچ چیز دیگری چون دستگاه‌های نظارتی اینجا هستند.

الحمدلله تمام تلاشم را در جهت رفاه کارمندان انجام دادم و از دستگاه‌هایی که بودجه رسان و کمک ما هستند هم تشکر می‌کنم. البته ما شاید دومین یا سومین دستگاهی باشیم که کمترین حقوق را در سطح استان داریم و در عوض پرکارترین دستگاه هستیم.

خیلی ممنون از وقتی که به ما دادید، طاعاتتان قبول باشد خدانگهدار.

همچنین، یا علی دعا بفرمایید.

کد خبر 344241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 24
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • راه شهیدان ما IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    17 5
    بنظرم با مصاحبه نمیتوان پی به مشکلات او برد ولی با حسابرسی ساده از اتاق اصناف و دریافت کنندگان وجه ۵۰ میلیونی میتوان دم خروس را پیدا نمود
  • راه شهیدان ما IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    15 6
    با مصاحبه با ذیحساب سازمان و درخواست هزینه های بلیط او می توان پی برد ۱-به هزینه های بلیط ها در این چهار سال ۲-به تاریخ بلیط های صادره رفت سه شنبه و برگشت یکشنبه هفته بعد
  • پ.م. IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    9 16
    با سلام شرکت مورد نظر خبرنگار محترم "کهن آرا صنعت" نام دارد. پروانه اکتشاف محدوده سرب و روی بلمچه اردستان را از آقای بهمن نکوئی خریدند و معدن را راه اندازی کردند سپس تعدادی محدوده دیگر هم ثبت و اکتشاف کردند و خریداری کردند. مرحوم معماریان مالک اصلی بودند و الان آقای افشاریان مقدم مالک هستند. رییس سازمان اگر حمایت نکند پس چه کند؟ کارشکنی خوب است یا حمایت؟ اهدا اقلام مصرفی جهت سبدکالا از سوی کارخانجات و تولید کنندگان در همه سازمانها و ادارت هست. وقتی کارخانه ای در اصفهان گز اهدا می کند، اگر مقداری به وزارت فرستاده شود جرم نیست. ایشان مدیر پروازی نیستند. در مهمانسرای سازمان (طبقه سوم-پشت سالن اجتماعات) زندگی می کنند. جناب بختیاری (استاندار اصفهان) پروازی بود و کسی نمی پرسید چرا!
  • م IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    7 15
    مطلب خوبی بود
  • س ح IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    17 5
    در جواب آقا یا خانم پ . م اینکه کلا گز هدیه خوب و شیرینی خوبی به عنوان سوغاتی است کاملا درسته اما سوال زیر بی جواب نماند 1-کدام کارخانه گز شب عید 8 میلیون تومان گز بلا عوض هبه می کند اگر هدیه است اسم کارخانه اش را بگویید 2- مشتی بادمجان دور قاب چین در سازمان و اعضای شبکه ای که اضافه کاری و حق ماموریت و پاداش و پرداختی هایشان از دایره حساب و کتاب خارج شده قائلند به این باور غلط که گزها هدیه هستند ولی عده ای که با اضافه کاری ماهانه 30 ساعت دخل و خرجشان جور نیست بعید است از شکم سیری به این نتیجه برسند 3- تو را خدا یک ویلای لاکچری در طبقه دوم سازمان پشت سالن اجتماعات برای ییلاق قشلاق سه روزه ای که ریاست محترم سازمان به اصفهان تشریف می اورندفراهم کنید در غربت خانواده احساس رنجشی نکنند 4-به خدا پناه میبریم از این همه دورویی و اشرافی گری