بررسی آثار کوبریک در کانون عکس اصفهان

کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان، نشست «عکس، نمای معرف سینما» را برگزار می‌کند.

به گزارش ایمنا، این نشست به بررسی آثار کارگردان‌ِ مؤلف، استنلی کوبریک اختصاص دارد و با حضور احسان تحویلیان، عکاس اصفهانی برگزار می‌شود.

این نشست، چهارشنبه ٢ خردادماه ساعت ١٧ در نگارستان امام خمینی(ره) برپا خواهد شد.

استنلی کوبریک، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی است که بیشتر فیلم‌هایش، اقتباس ادبی بودند. فیلم‌های او، معمولاً جنجالی و موردستایش منتقدان واقع‌شده‌ و کوبریک به دقیق بودن و به نمایش درآوردن همه جزئیات دقیق در فیلم‌هایش معروف و به همین علت، روش او در فیلم‌سازی، کند و طولانی بود تا آنجا که گاهی میان دو فیلم او، سال‌ها وقفه می‌افتاده است.

کوبریک در طول ۴۸ سال فعالیت در حیطه کارگردانی، تنها ۱۳ فیلم بلند ساخت و سبک‌های گوناگون فیلم‌هایش و انزوای او، چه در روش فیلم‌سازی و چه در مورد شخصیت فردی، او را مشهور ساخته ‌است.

استنلی کوبریک یکی از معدود کارگردانان کمال‌گرا در تاریخ سینما به شمار می‌آید. او جزء معدود کارگردان‌هایی بود که همواره در انتخاب فیلم‌نامه ریسک می‌کرد و فیلم‌های خود را در ژانرهای گوناگونی می‌ساخت.

«راه‌های افتخار»، «اسپارتاکوس»، «لولیتا»، «دکتر استرنج لاو»، «۲۰۰۱: ادیسه فضایی»، «پرتقال کوکی»، «درخشش»، «غلاف تمام فلزی» و «چشمان کاملاً بسته»، برخی از آثار مشهور کوبریک هستند.

کد خبر 344217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.