قدرت اجتماعی در کنار مدیریت شهری قرار گیرد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما باید کارایی و اثر بخشی مدیریت شهری را در مقابله با مسایل قدیمی و قدرت پاسخگویی مدیریت شهری در برابر چالش‌های تازه از مسایل زیست محیطی و فناوری‌های نو را بالا ببریم و در این راستا تنها راه باقیمانده بهره گیری از قدرت کشش مدنی و به صحنه آوردن قدرت اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور امروز (یکشنبه) در سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان با بیان اینکه عرصه کار با عرصه کارآفرینی، اقتصادی، اجتماعی و تامین اجتماعی ارتباط تنگاتنگی دارد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی اشتباه در هر یک از این بخشهای می‌تواند بر روی دیگر بخشها تاثیرگذار باشد و اثرات منفی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس قوانین سازمان بین‌المللی کار، نیروی کار کالا نیست و کارفرمایان با انسان سر و کار دارند، افزود: از این رو ضروری است که کرامت انسانی همراه با نظام تولیدی و بهره وری مورد توجه قرار گیرد و کسی نباید به بهانه‌های مختلف کرامت انسانی کارگران را خدشه دار کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه عدم پرداخت به موقع مطالبات کارگران فضای سبز شهرداری اصفهان منجر به ایجاد مشکلات بسیاری شده است، افزود: ضروری است که در شورای شهر و شهرداری بیش از گذشته به حقوق اجتماعی کارگران توجه شود.

وی با اشاره به فرارسیدن روز اهدای عضو و لزوم فرهنگسازی در خصوص توسعه این امر در جامعه اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید بیش از گذشته در این زمینه ورود کنند تا روز به روز شاهد  مرگ افراد نیازمندان به پیوند عضو نباشیم.

زندآور با بیان اینکه پیشرفت جوامع در زمان کنونی مدیون روحیه نوآوری، کارآفرینی و مسئولیت مدنی است، گفت: جوامع و شهرهایی موفق هستند که توسط پیشگامان آینده نگر طراحی و مدیریت شده‌اند. مدیریت شهری و شهرداری اصفهان زمانی می‌تواند شهر اصفهان را به آوازه جهانی برساند که از حداکثر منابع، ایده‌ها و اراده جمعی برای بکارگیری خلاقیت در حل مشکلات مزمن و مسایل حادث شده استفاده کند.

وی تاکید کرد: در بسیاری از موارد ما از سیستم‌هایی که برای مواجهه با مشکلات طراحی شدهاند عقب نگاه داشته می‌شویم، امنیت آن است که در مدیریت شهری ما به علت چسبندگی نظام مدیریت شهری به ایدههای قدیمی، شیوه‌های ناکارآمد و ضعف سرمایه‌های انسانی، نداشتن زمان کافی و ناکافی بودن شفافیت و مسئولیت پذیری در توسعه شهری ناکام بودهایم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم شهری در تراز جهانی و ملی داشته باشیم نیاز به تجدید مدیریت شهری با روح نوآوری و ابداع داریم، تصریح کرد: ما باید کارایی و اثر بخشی مدیریت شهری را در مقابله با مسایل قدیمی و همچنین قدرت پاسخگویی مدیریت شهری در برابر چالش‌های تازه در حال ظهور از مسایل زیست محیطی و فناوریهای نو را بالا ببریم و در این راستا تنها راه باقیمانده بهره گیری از قدرت کشش مدنی و به صحنه آوردن قدرت اجتماعی به استقبال رفتن ایده های نو و جسورانه و بحث برانگیز برای حل مشکلات طولانی مدت و قدیمی است.

وی افزود: با تعریف ماموریت‌ها و روشها نظام مدیریت شهری و سازمان‌های وابسته به آن و استفاده از ظرفیتهای مشارکت بخش خصوصی و مدنی به صحنه درآوردن کارآفرینان تنها راه برون رفت از مشکلات مزمن است.

کد خبر 344191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.