لزوم استفاده از بخش خصوصی برای تدوین طرح جامع شهر اصفهان

روند اجرایی طرح جامع آمایش شهری شهر اصفهان در سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به بحث و گفت وگو گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح تفضیلی شهر اصفهان در سال های گذشته تهیه شده و قرار بود در یک ساختار نظام مند، ساخت و سازهای شهری را رصد کرده و نیازهای تمامی ذی نفعان را برطرف کند اما اجرای این طرح با مشکلات و مسائل متعددی روبه رو شد و همین امر باعث شد تا مسئولان شهری و استانی تدوین طرح جامع اصفهان با رویکرد آمایش شهری را در دستور کار قرار دهند.

از این رو معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان گزارشی را در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص روند تدوین طرح جامع شهر اصفهان ارایه داد و اعضای شورای شهر نیز در این باره دیدگاه های خود را ارایه کردند.

طرح جامع شهر اصفهان قابل لمس باشد

فتح الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در این خصوص اظهار کرد: امیدواریم نتایج اجرای این طرح بر اساس مسئله محوری و آمایش شهری به خوبی قابل لمس باشد. اگرچه این موضوعات تعریف دقیقی ندارد اما کمیسیون های تخصصی و مرکز پژوهش های شورا به خوبی در خصوص این طرح  ورود کرده است.

علیرضا نصر اصفهانی، نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز ادامه داد: در جلسه امروز باید چالش های طرح تفضیلی را بررسی می کردیم اما با طرح جدیدی مواجه شده ایم که بررسی آن زمان بر خواهد بود، طرح قبلی توسط  ۶ مهندس مشاور در مناطق مختلف ارائه و باعث بروز مشکلات عدیده ای شده بود بنابراین تقاضادارم در طرح جدید از یک مشاور واحد استفاده شود.

نصیرملت، رییس کمیسیون امور حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در خصوص تدوین طرح جامع آمایش سرزمین شهر اصفهان گفت: طرح جامع آمایش اصفهان مسیر توسعه شهر و سمت و سوی آن در راستای چشم اندازهای بلند مدت را با توجه به شرح خدمات مورد نیاز و مشارکت پذیر بودن آن ترسیم می کند ضمن اینکه همراه با تدوین این طرح، طرح تفصیلی شهر اصفهان نیز بازنگری شود.

وی ادامه داد: در تدوین طرح جامع آمایش شهر اصفهان، نقش شورای اسلامی شهر اصفهان در کنار دیگر دستگاه ها برای انتخاب مشاور و شرح خدمات بسیار موثر خواهد بود زیرا در این طرح به خوبی به نیازهای تمامی ذی نفعان توجه شده تا بخش مهمی از نیازهای شهر اصفهان را پاسخگو باشد.

طرح جامع و تفصیلی حاصل سیستم حاکمیتی است

مهدی مزروعی، عضوشورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام اینکه طرح جامع و تفضیلی حاصل سیستم حاکمیتی است، گفت: بازنگری و اصلاح آن نشان می دهد که طرح های قبلی موفق عمل نکرده است در حالی که در اصلاح دوباره این طرح ها باز هم از همان نهادهای دولتی استفاده شده است و چه تضمینی وجود دارد که نظر متخصصین در این حوزه تأمین شود؟

وی اضافه کرد: برخی از دوستان در بخش خصوصی به بنده در این خصوص گفته اند اگر بناباشد این طرح با همان ویژگی های قبلی تدوین  شود در مقابل آن انقلاب خواهیم کرد. بنابراین بهتر است از نظرات متخصصان بخش خصوصی نیز استفاده کنیم تا دچار اصلاحات متعدد نشویم.

امیر احمد زندآور، عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توجه به ایمنی و پدافند غیرعامل کمتر در ساخت و سازها کمتر مورد توجه قرار گرفته است، تاکید  کرد: شهر به شدت با مسائل مرتبط با این دو موضوع در گیر بوده و پرونده های زیادی در کمیسیون ماده پنج مشغول رسیدگی است لذا جا دارد همه نواقصی که در طرح بروز پیدا کرده، مورد توجه قرار گیرد.

کورش محمدی، دیگر عضو شورا نیز در پایان خواستار تعیین جایگاه ذینفعان در اجرای این طرح در قالب طرح های مشارکتی متعدد شد.

کد خبر 344174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.