اختصاص بودجه ویژه برای بهبود آسفالت‌ شهر

در سال جاری با اجرای ۲۵۰ هزار تن آسفالت با اعتبار ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، حال آسفالت معابر در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان، بسیار مطلوب‌تر خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه آسفالت معابر در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان از شرایط به نسبت مطلوبی برخوردار است، گفت: بیشترین مشکل آسفالت مربوط به محله حصه است که در این محدوده نیز عملیات آسفالت معابر در حال انجام است.

ایرج مظفر از برنامه ریزی معاونت عمران شهری برای اجرای ۲۵۰ هزار تن آسفالت با اعتبار ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال جاری خبر داد و افزود: در سال گذشته نیز ۲۱۸ هزار تن آسفالت در قالب ۱۶۸ هزار مترمربع به منظور لکه گیری های اصولی و موج گیری معابر در سطح مناطق ۱۵ گانه استفاده شد.  

معاون عمرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در سال جاری بودجه ویژه ای برای تکمیل و ساماندهی آسفالت معابر اختصاص یافته، زیرا بهبود آسفالت معابر شهر یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است.

دریافت گواهینامه کیفیت آسفالت

وی با بیان این مطلب که مشکلات آسفالت معابر سال ها است به عنوان یکی از دغدغه‌های مشترک شهروندان و مدیران شهری مطرح است، ادامه داد: با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ساماندهی و لکه‌گیری اصولی آسفالت معابر به جای روکش بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

مظفر با تأکید بر اینکه برای دوام و ماندگاری آسفالت معابر باید زیرسازی خیابان ها از نظر دفع آب ها، وجود چاه ها و سفره های زیرزمینی، مکان های نشتی آب و زهکشی به صورت مرتب بررسی و کنترل شود، افزود: ارزیابی مستمر روسازی معابر توسط مشاوران و ارایه شاخص‌های کیفی و سرویس‌دهی در هر دوره زمانی به همراه ارایه برنامه‌های کوتـاه مدت و بلنـد مـدت نگهـداری معابـر از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به بهبود کیفیت معابر حمل و نقلی منجر شود.

وی از دریافت گواهینامه کیفیت آسفالت سازمان عمران شهرداری اصفهان از سوی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی سخن به میان آورد و گفت: کارخانجات تولید آسفالت سازمان عمران شهرداری اصفهان یکی از به روزترین کارخانجات تولید آسفالت ایران به شمار می رود و دریافت گواهینامه کیفیت آسفالت بیانگر دقت عمل بالا در تولید این مرکز است.

معاون عمرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: این معاونت دارای آزمایشگاه‌ مقاومت مصالح است که کیفیت آسفالت، نحوه و انواع آن را مورد بررسی تخصصی قرار داده و آسفالت های متفاوت را بر اساس وضعیت و ترافیک عبوری معابر مورد نظر، ارایه می دهد.

کد خبر 344137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.