در ماه رمضان مراکز اهدا خون فعال هستند

مدیر کل سازمان انتقال خون استان اصفهان گفت: در ماه رمضان علاوه بر دو مرکز فعال اهدا خون واقع در پل خواجو و چهارراه عاشق آباد اصفهانی، در شهرستان‌های نجف آباد، شهرضا، گلپایگان، خمینی‌شهر، کاشان و نایین نیز خون‌گیری از مراجعه کنندگان انجام می‌شود.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت مراکز اهدای خون استان در ماه رمضان، اظهار کرد: مراکز اهدای خون شهر اصفهان در ماه مبارک رمضان فعال هستند ازجمله مرکز اهدای خون در پل خواجوی اصفهان که صبح‌ها ساعت هفت‌ونیم تا دو و بعد از ظهرها ساعت دو تا هفت‌ونیم آماده دریافت خون از اهدا کنندگان است. هم‌چنین برای رفاه حال روزه داران یک شیفت کاری بعد از افطار یعنی ساعت ۹ تا ۱۲ شب نیز آماده خون گیری از اهدا کنندگان است.

وی افزود: مرکز اهدای خون عاشق آباد اصفهان واقع در چهارراه عاشق اصفهانی نیز ساعت هشت صبح تا ساعت یک بعد ظهر آماده خون گیری از اهدا کنندگان است و اهدا کنندگان خون می توانند علاوه بر اهدای خون مصرفی در صورت تمایل اهدای پلاکت و پلاکار نیز داشته باشند.

روزانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ واحد خون مورد نیاز است

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به آمار روزانه  واحد خون مورد نیاز استان، گفت: نیاز به فرآورده های خونی در استان نیاز دایمی است و روزانه در استان اصفهان بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ واحد خون مورد نیاز است که این واحدها بیشتر در بخش فراورده ها به فرآورده های خون تبدیل شده و فرآورده های خونی مجزا می شوند.

زینلی صریح کرد: اکنون در ماه رمضان به دلیل روزه گرفتن مردم مومن اصفهان معمولا با کاهش اهدای خون مواجه می شویم، از مردم روزه دار اصفهان می‌خواهیم که همچون ماه های قبل سازمان انتقال خون را فراموش نکنند و به صورت مستمر و تدریجی به مراکز انتقال خون مراجعه کرده و با اهدا خون سازمان را در جهت ارایه خدمات رسانی  به مراکز درمانی و بیمارستان ها یاری کنند تا بتواند به نحو احسن خدمات رسانی به بیماران نیازمند را انجام دهد.

۹۷ درصد اهدا کنندگان خون آقایان هستند

وی ضمن اشاره به وضعیت اهدا خون بانوان و مردان در استان گفت: سه درصد از اهدا کنندگان خون بانوان و ۹۷ درصد آقایان هستند و از بانوان می خواهیم که در این امر خداپسندانه مشارکت بیشتری داشته باشند و در این زمینه مساعت و همکاری لازم را با سازمان انتقال خون استان اصفهان داشته باشند.

زینلی اضافه کرد: علاوه بر دو مرکز فعال اهدا خون در شهر اصفهان، در شهرستان‌های استان نیز مراکز اهدا خون فعال هستند که شامل شهرستان نجف آباد، شهرضا، گلپایگان، خمینی شهر، کاشان و نایین هستند و در این مراکز صبح‌ها در وقت اداری از ساعت هفت و نیم تا یک بعد ظهر خون گیری از مراجعه کنندگان انجام می شود. مرکز اهدای خون در شهرستان کاشان علاوه بر شیفت صبح از ساعت هفت‌ونیم تا دو بعد از ظهر و هم‌چنین در شیفت شب از ساعت ۹ تا  ۱۲ شب به منظور اهدا خون فعالیت خواهد داشت؛ ضمن اینکه در شهرستان نایین در  روزهای زوج ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر خون‌گیری انجام می شود و اهدا کنندگان خون می توانند برای اهدا خون به این مرکز مراجعه کنند.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان تاکید کرد: برای ثبت نام اینترنتی اهدا کنندگان، نوبت‌دهی به صورت اینترنتی نیزصورت می گیرد و اهدا کنندگانی که می خواهند برای اهدا خون به صورت اینترنتی ثبت نام کنند، می توانند با مراجعه به وب سایت ساز مان انتقال خون استان اصفهان به نشانی http://94.183.229.32/pre  و یاwww.ebto.ir مراجعه کرده و نوبت دهی اینترنتی را دریافت کنند.

کد خبر 344118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.