آماده‌سازی سی‌وسه پل برای ایجاد حفاظ

مسئول پایش پل های تاریخی اصفهان با بیان اینکه شامگاه پنج شنبه ۲۷ اریبهشت‌ماه یکی از دهانه های سی‌وسه پل برای ایجاد سیستم حفاظتی مورد تایید شورای فنی آماده سازی شد، گفت: زیرسازی دقیقا بر روی سطح مرمتی در دهه پنجاه خورشیدی صورت می گیرد که هیچ آسیبی به ساختار بنا وارد نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شامگاه پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه بود که در برخی از شبکه های مجازی اصفهان خبر و فیلمی مبنی بر استفاده از پیکور و نرده گذاری مجدد در سی‌وسه پل منتشر شد. خبرگزاری ایمنا این موضوع را از طریق ارتباط با مسئول کمیته پایش پل های تاریخی اصفهان پیگیری کرد.

مسئول پایش پل های تاریخی اصفهان به خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شامگاه پنج شنبه ۲۷ اریبهشت یکی از دهانه ها را برای ایجاد سیستم حفاظتی مورد تایید شورای فنی آماده سازی کردیم.

علی محمد فصیحی افزود: دغدغه همه ما هم حفاظت از جان انسان‌ها و هم حفاظت از سی و سه پل است و سعی می کنیم با کمترین مداخله، حداقل تغییر دید بصری و بیشترین ضریب ایمنی را برای سی و سه پل فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه پیش از این در خصوص بحث ایمن‌سازی مباحث مختلفی انجام شده و در ضرورت این مداخله شکی نیست، تصریح کرد: نحوه اجرا نیز با دقت و وسواس ویژه انتخاب شده تا به هیچ وجه آسیبی به بدنه های پل وارد نشود.

فصیحی ادامه داد: زیرسازی دقیقا بر روی سطح مرمتی در دهه پنجاه خورشیدی صورت می گیرد که هیچ آسیبی به ساختار بنا وارد نخواهد کرد و با توجه به بتنی بودن لایه ها، از دستگاه‌هایی که حداقل تنش را در سازه ایجاد کنند استفاده شده و تا حد امکان از وسایل دستی برای ایجاد سطح لازم استفاده شده است به طوری حتی کوچک‌ترین آسیبی در بندکشی‌ها نیز نمی بینیم.

فصیحی با بیان اینکه در یکی از آخرین موارد کودک خردسال ۳ و نیم ساله از سی‌وسه پل سقوط کرد، تاکید کرد: مداخلۀ موصوف بر اساس استانداردها انجام می شود و تمام نکات لازم در آن لحاظ شده است.

مسئول کمیته پایش پل های تاریخی اصفهان تاکید کرد: حداقل مداخله، عدم تغییر در دید بصری و حداکثر ضریب ایمنی مواردی است که در ایجاد حفاظ به آن ها تاکید شده است و این وظیفه تک‌تک ما است که نسبت به حفظ جان انسان ها و حفاظت از بنا دلسوز باشیم.

فصیحی درباره علت انتخاب شب‌هنگام برای آماده سازی پل به منظور ایجاد حفاظ، گفت: به دلیل اینکه حجم تردد در شب کمتر است نسبت به آن اقدام کردیم، ضمن اینکه معمولا عملیات عمرانی که در مکان‌های شلوغ انجام می شود به خاطر طیب خاطر عوامل اجرایی شب انجام می شود.

کد خبر 344083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.