برجام درس عدم اعتماد به دشمن بود

سمیرم- امام جمعه سمیرم گفت: برجام نشان داد که اعتماد به دشمن نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم حجت الاسلام سیف الله دهقانی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: ای کسانی که ایمان آورده اید بدانید منفعت و سود روزه و روزه گرفتن به خود انسان ها میرسد و یکی از توشه هایی که در آخرت به انسان ها می رسد، همین است.

امام جمعه شهرستان سمیرم خاطر نشان کرد: خداوند متعال همان گونه که روزه را بر هر مسلمانی واجب کرده عده ای را نیز که توان به جا آوردن آن را ندارند استثناء قرار داده، اما این افراد نیز باید در زمان دیگری قضای آن را به جا آورده یا کفاره آن را بپردازند.

حجت الاسلام دهقانی اظهار  کرد: ماه رمضان درس صبر، استقامت، اطاعت و بندگی را به انسان ها می دهد.

وی با اشاره به ویژگی های فراوان ماه مبارک رمضان افزود: یکی از ویژگی های این ماه که توجه بیشتری را می طلبد پذیرش حق و حقیقت است که پیامبر اکرم(ص) نیز در این رابطه انسان ها را به داشتن صبر و استقامت دعوت می کند.

شیرینی ظاهری گناه موجب بدبختی انسان ها است

وی خاطرنشان کرد: اگر در مسیر حقیقت صبر نداشته باشید شیرینی کوتاه و گذرای دنیوی باعث می شود انسان برای مدتی طولانی محزون شود.

خطیب نماز جمعه سمیرم افزود: همه وظیفه حفظ حرمت ماه رمضان را داریم و باید در جای جای شهر و اماکن عمومی و خصوصی رنگ و بوی ماه رمضان احساس شود.

صدای بلندگوی مساجد مزاحم مردم نشود

حجت الاسلام سیف الله دهقانی با اشاره به پخش اذان و دعا در مساجد سطح شهرستان متذکر شد: مسئولان مساجد باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که تنها هنگام پخش اذان صدای بلندگو های خارجی را روشن کرده و از پخش ادعیه و مراسمات جزء خوانی قران در ماه رمضان به صورت عمومی خودداری نمایند چرا که ممکن است مانع استراحت روزه داران شود.

دوری از قرآن علت حوادث جامعه مسلمانان است

امام جمعه شهرستان سمیرم با اشاره به نشست رهبر انقلاب با فعالان قرانی و تاکید ایشان بر انس هر چه بیشتر مردم با قران گفت: وجود مشکلات در جوامع نشانه دوری و عدم انس با قرآن است.

وی ضمن محکومیت حرکت گستاخانه آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس متذکر شد: انتقال سفارت آمریکا در اثر خواب و غفلت مسلمانان از قران و عمل نکردن به آن است.

برجام درس عدم اعتماد به دشمن بود

 حجت الاسلام سیف الله دهقانی با اشاره به خروج آمریکا از برجام وحدت نیروهای داخلی را یک اصل مهم دانست و افزود: کسانی که در سال های اخیر متکی و متوجه استکبار و دشمنان اسلام بودند بدانند که به استکبار و عیادی های آنها به هیچ وجه نمی توان اعتماد کرد.

خطیب نماز جمعه سمیرم با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری افزود: ایشان در تذکرات خود به تیم مذاکره کننده داخلی گفته بودند که تضمین عملی بگیرید که متاسفانه این گونه نشد، اما این بار رهبر انقلاب همچون گذشته به تیم مذاکره کننده گفته اند که هیچ اعتمادی به سه کشور اروپایی ندارند و اگر می خواهید برجام را ادامه بدهند تضمین عملی بگیرید.

وی برجام را درسی دانست تا برخی افراد بفهمند اعتماد به دشمن نتیجه ای را در برنخواهد داشت و افزود: مسئولان در امتحانی بزرگ قرار دارند و باید دید آیا عزت مردم و منافع ملی ایران به معنای واقعی حفظ خواهد شد یا خیر.

در پایان نماز جمعه این هفته شهرستان سمیرم بیانیه دانشجویی دانشجویان دانشگاه های پیام نور کشور در محکومیت حملات رژیم کودک کش اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس قرائت شد.

به گزارش ایمنا شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

کد خبر 344069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.