واقع بینانه از کالای ایرانی حمایت کنیم

رییس شعبه اصفهان حزب ندای ایرانیان گفت: در حوزه حمایت از کالای ایرانی نباید هرچیزی را دستاویز قرار دهیم و سیاسی کاری کنیم، گاهی رقابت های سیاسی را مستمسک قرار می دهیم و به بهانه حمایت از استقلال ایران اقدامات نامتعارف انجام می دهیم.

محمد کیهانی در رابطه با حمایت از کالای ایرانی به خبرنگار ایمنا گفت: شعارهایی که در طی این سالها از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده؛ شعارهای بسیار خوبی است، اما معمولاً آنگونه که باید به این شعارها عمل نمی شود؛ چنانکه خود ایشان هم از این قضیه گله مندند که بجای عمل به این شعارها فقط در بیان به تکرار آن ها بسنده می شود. اعتقاد من این است که باید از کالای ایرانی با تمام وجود حمایت کرد، البته از کالاهای با کیفیت.

کیهانی تصریح کرد: لازم است نهادهایی نظارت دقیق تر بر کیفیت کالاهای ایرانی را برعهده بگیرند تا دیدگاه منفی که نسبت به بی کیفیتی کالاهای ایرانی وجود دارد اصلاح شود و حمایت از کالاهای مرغوب مورد توجه همه قرار بگیرد.

عضو هیات موسس حزب ندای ایرانیان افزود: مسئله مهم دیگر این است که برای حمایت واقعی از کالای ایرانی لازم است از تولید و واردات کالاهای بی کیفیت هم جلوگیری کنیم. به عنوان مثال نمی توانیم تولید خودرویی همچون پراید که هر روز تلفات انسانی زیادی بر جای می‌گذارد و شاید تلفات آن به اندازه ای بیشتر از سقوط چندین هواپیما در سال باشد  را به نام حمایت از کالای ایرانی تأیید کنیم.

کیهانی افزود: لازم است به جای اینکه مدام شعاری حرف بزنیم به سمت عمل برویم و به صورت واقع بینانه از کالای ایرانی حمایت کنیم، اما قبل از هر اقدامی باید اصل و جان شعار حمایت از کالای ایرانی را دریابیم و بطن آن را بفهمیم.

نمی توانیم عرصه رقابت را از محصولات با کیفیت خارجی خالی کنیم

رییس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان گفت: نکته مهم دیگر این است که نمی توانیم عرصه رقابت را از محصولات با کیفیت خارجی خالی کنیم؛ چون در این صورت احتمالا برخی از تولید کنندگان داخلی به سمت تولید کالای بی کیفیت می روند.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه حمایت از کالای ایرانی نباید هرچیزی را دستاویز قرار دهیم و سیاسی کاری کنیم، گاهی رقابت های سیاسی را مستمسک قرار می دهیم و به بهانه حمایت از استقلال ایران اقدامات نامتعارف انجام می دهیم.

کیهانی تأکید کرد: رهبری هیچوقت نظرشان بر حمایت از کالای بنجل داخلی نبوده و نیست، البته بسیاری از به اصطلاح برندهای خارجی که در حال حاضر در فروشگاههای داخل کشور وجود دارد تولید داخل است، اما تولید کنندگان به خاطر استقبال مردم از برندهای خارجی و فروش بیشتر، مارکهای خارجی روی تولیدات خود می زنند، بنابراین تولیدات با کیفیت ایرانی نیاز به تقویت دارد تا تولیدکنندگان ما بتوانند نام و برند خود را بر این کالاها بگذارند.

مشاور ارشد دبیرکل حزب ندای ایرانیان افزود: مردم فهمیم هستند و به خوبی قضاوت می کنند، اگر جنس کالا خوب باشد و تبلیغات مناسبی هم برای آن صورت بگیرد مردم از آن استقبال می کنند.

کد خبر 344067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.