حمایت از فلسطین جزو اصول راهبری نظام است

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: حمایت از مردم فلسطین، از ارکان اصلی سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این ماه فرصت مناسبی برای تذکیه نفس و ترک رذایل اخلاقی است.

وی با تأکید بر ضرورت کمک به فقرا و مستمندان در ماه رمضان، تصریح کرد: دستگاه‌های حمایتی همانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و مردمی که از بضاعت مالی خوبی برخوردارند، در این ماه به نیازمندان بیشتر رسیدگی کنند.

محافل قرآنی را به قرائت محدود نکنید

امام جمعه شهرضا با اشاره به برگزاری محافل جزء خوانی قرآن کریم و قرائت ادعیه در ماه رمضان، تأکید کرد: در هریک از این محافل باید افراد متخصص آیات قرآن و ادعیه را تفسیر کنند و تنها به قرائت متون اکتفا نشود.

حجت الاسلام یعقوبی با تأکید بر ضرورت تدبر در آیات قرآنی، ادامه داد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای افزایش معنویت و دانش افراد از تعالیم دینی است و بهترین مکان برای کسب این معارف، محافل انس با قرآن مجید و تفسیر متون ادعیه است.

وی گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی است تا افراد صبر و تحمل خود را در پایداری در راه دین و یاری حق و حقیقت بسنجند و اگر ایرادی در این زمینه دارند، برطرف کنند.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: اعمال انسان همواره تحت تأثیر شهوات و امیال درونی قرار دارد، اما در ماه رمضان می‌توانیم شرایط تسلط عقل و ایمان بر اعمال و کردار را فراهم کنیم.

منافقان، مهم ترین مانع پیشرفت دین و کشور

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: در جریانات اجتماعی همواره دو گروه پایبند به اصول و معارف دینی و اخلاقی و گروه منافق وجود داشته‌اند که هریک منشأ آثاری بوده‌اند.

وی در تحلیل جریان‌شناسی نفاق در جامعه اسلامی، تصریح کرد: افراد منافقی که همواره به دنبال منافع خود بوده و بدون پایبندی به هیچ معیار و ارزشی، تنها برای کسب منافع مادی تلاش کرده‌اند، بیشترین آسیب را به دین زده‌اند.

امام جمعه شهرضا اضافه کرد: گاهی نزدیک‌ترین افراد به پیامبر اسلام(ص) و ائمه طاهرین(ع)، اطلاعات محرمانه جلسات آنان را در اختیار دشمنان قرار می‌دادند و به این وسیله بیشترین ضربات را به جریان دینی وارد می‌کردند.

حجت الاسلام یعقوبی تأکید کرد: تاریخ ایران نیز هموراه شاهد حضور و فعالیت مستمر افراد منافقی بوده است که هر روز به دنبال کسب منافع بیشتر با جزب یا گروه خاصی همراهی می‌کرده‌اند، این افراد مهم ترین موانع بیشترفت کشور بوده‌اند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تنها مردم شیعه مذهب ایران در راه راست و صحیح حرکت می‌کنند و سایر مردم و رهبران سیاسی جهان برخلاف مسیر حق و حقیقت هستند.

نباید از وسایل ارتباطی سوء استفاده کرد

امام جمع شهرضا با اشاره به فرارسیدن هفته ارتباطات، تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های جهان در دوران حاضر، تسهیل ارتباطات مردم در مناطق مختلف جهان است.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: اساس شکل گیری وسایل ارتباط جمعی برای تسهیل ارتباط مردم با یکدیگر بوده است، اما گاهی برخی افراد از این ابزارها سوء استفاده می‌کنند که البته عملکرد این گروه اندک نباید معیاری برای قضاوت درباره مزایای این وسایل ارتباطی باشد.

حمایت از فلسطین جزو اصول انقلاب است

وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص وقایع اخیر فلسطین و باریکه غزه، تأکید کرد: حمایت از مردم فلسطین از ارکان اصلی سیسات‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: فلسطین خانه مسلمانان جهان است و همه امت اسلامی وظیفه دارند در قبال مسائل آن واکنش نشان دهند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به طرح انتقال پایتخت آمریکا به بیت المقدس، تصریح کرد: تغییر محل سفارت آمریکا در سایه کشتار گسترده مردم فلسطین انجام شد، رییس جمهور آمریکا قصد دارد تا با انتقال پایتخت خود به بیت‌المقدس، اقتدار خود را به جهانیان ثابت کند، این رویدادها در حالی واقع می‌شود که در گوشه دیگری از آن سرزمین، مردم مظلوم فلسطین قربانی می‌شوند.

جهان اسلام در مقابل جنایات اسراییل متحد شود

وی تأکید کرد: سکوت مجامع جهانی در قبال کشتار گسترده مردم فلسطین شرم آور است، مسلمانان و همه مردم آزادی خواه جهان باید جنایات رژیم جعلی اسراییل را محکوم کنند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه مرگ سیاسی استکبار جهانی نزدیک شده است، اظهار کرد: اتحاد جهان اسلام، مهم ترین عامل بازدارند در مقابل جنایات اسراییل در منطقه است که با حمایت آمریکا انجام می‌شود.

کد خبر 344062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.