«اصفهان در انقلاب»، مشتمل بر تاریخ ۵۰ سال اخیر اصفهان است

محقق و پژوهشگر تاریخ و نویسنده کتاب «اصفهان در انقلاب» گفت: مجموعه «اصفهان در انقلاب»، مشتمل بر پنج جلد کتاب درباره تاریخ تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و اقتصادی اصفهان در دوره معاصر یعنی در ۵۰ سال اخیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس نصر اصفهانی در آیین رونمایی از مجموعه کتاب «اصفهان در انقلاب» که شامگاه چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه در نگارستان امام خمینی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: جلد اول این کتاب، مربوط به رویدادها و تحولات تاریخی اصفهان در سال‌های ۱۳۴۰ تا ۱۳۴۴ است و به قلم محمد حنیف چاپ‌شده است.

 وی افزود: جلد دوم تا پنجم این کتاب را هم که به‌صورت موضوعی به جریان‌شناسی تاریخی اصفهان در زمینههای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و اقتصادی، مبارزات مردم اصفهان علیه رژیم شاه و نوع و نحوه مواجهه رژیم شاه در مواجهه با مبارزان انقلابی و جامعه شهری اصفهان پرداخته، بین سال‌های ۷۶ تا ۸۰ گردآوری، تدوین و منتشر کردم.

نصر ادامه داد: برای انتشار این کتاب با بیش از ۳۰۰ نفر از پیشکسوتان و چهره‌های مطرح استانی و کشوری که به‌نوعی در متن مبارزات انقلاب و تاریخ اصفهان نقش‌آفرین بوده‌اند، مصاحبه شده و خاطرات بیش از ۳۰۰ نفر از پیشکسوتان مطرح این استان موردبررسی و یا استفاده قرارگرفته است.

وی افزود: محتوای این کتاب، دربرگیرنده اسناد تاریخی، مصاحبه، خاطرات، اخبار منعکس‌شده اصفهان در نشریات و مطبوعات ملی و بین‌المللی و وصیت‌نامه شهدا است.

کد خبر 344034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.