مقاوم سازی ۲۰۰ واحد مسکونی در خوانسار

خوانسار- مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تاکنون یک هزار واحد مسکن در روستاهای شهرستان خوانسار مقاوم سازی شده است و امسال نیز ۲۰۰ واحد مسکونی مقاوم سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، منصور شیشه فروش در جلسه مدریت بحران شهرستان خوانسار اظهار کرد: سال گذشته با اقدامات خوب مدیریت بحران شهرستان، ۹۰ درصد حریق در شهرستان کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه شرایط سخت جامعه نباید مسئولان را خسته کند، گفت: تمامی مسئولان در حوزه مدیریت بحران باید آرامش را در جامعه تزریق کند و باید در برطرف شدن مشکلات به صورت شبانه روزی تلاش کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: کشور ایران به علت قرارگیری بر روی کمربند کوه‎زایی آلپ - هیمالیا یکی از مناطق زلزله‎خیز جهان بوده و پوسته سازنده آن از قطعات نامتجانس کنار هم تشکیل شده که گسل‎های بزرگ و فعال، قطعات یاد شده را از هم جدا می‎ کند و به همین دلیل هر ۱۰ سال یکبار یک زلزله بزرگ رخ می‌دهد.

وی با اشاره به دیگر بحران در ایران افزود: کشور ما به طور طبیعی در مناطق خشک و نیمه خشک واقع شده است و خشکسالی یک پدیده طبیعی در کشور است، اما امروز با بروز این خشکسالی با بحران و تنش آبی در مناطق مختلف کشور روبرو هستیم و باید با برنامه ریزی مدون با این شرایط سازگار شویم.

شیشه فروش با بیان اینکه برگزاری مانور برای پیشگیری از حوادث ضروری است تا ضریب آسیب پذیری در شهرستان کاهش یابد، گفت: ادارت باید مخاطرات شهرستان را شناسایی و برای پیش‌بینی حوادث یک سناریوی تعریف کنند، این سناریو یک استراتژی از موقعیت است که باید تجهیزات مورد نیاز برای پیشگیری از حوادث طبیعی تهیه شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در شهرستان باید ادارات با نصب  لوازم کاهنده، مصرف آب را ۳۰درصد کاهش دهند تا ژنراتور اضطراری در ادارات تعبیه  و نهایت صرفه‌جویی در مصارف آب و برق  صورت بگیرد.

شیشه فروش با بیان اینکه تاکنون  ۱۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خوانسار به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است، گفت: در سال‌های گذشته  ۳۰۰ هکتار اراضی لوله‌گذاری شده و ۴۰ کیلومتر پوشش انهار نیز انجام صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تاکنون یک هزار واحد مسکن در روستاهای شهرستان خوانسار مقاوم سازی شده است و امسال نیز ۲۰۰ واحد مسکونی مقاوم سازی می شود.

وی گفت: در سال گذشته غرامت بیمه کشاورزی شهرستان ۲۰۰ میلیون تومان بوده که پرداخت شده است.

کد خبر 343989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.