دنبال تشکیل دولت تکنوکرات هستیم

رهبر جریان صدر در توئیتی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد:ما به دنبال تشکیل دولت تکنوکرات هستیم که باب رزق و روزی را به روی ملت باز کند، نه اینکه زمینه‌ای برای سرقت احزاب باشد.

به گزارش ایمنا، مقتدی صدر،‌ رهبر جریان صدر در حالی که ائتلاف مورد حمایتش یعنی "سائرون" پیشتاز انتخابات پارلمانی است و تمام معادلات سیاسی در این کشور را به هم زده و ائتلاف‌های آینده را در هاله‌ای از ابهام قرار داده در توئیتی گفت: عراق در برابر تشکیل دولت تکنوکرات قرار دارد.

صدر اظهار کرد: هرگز به دنبال خوب جلوه دادن اوضاع نخواهیم بود. ما به دنبال تشکیل دولت تکنوکرات هستیم که باب رزق و روزی را به روی ملت باز کند، نه اینکه زمینه‌ای برای سرقت احزاب باشد. سازمان‌های اقتصادی هرگز در این دولت جایی ندارند.

گفته می‌شود منظور از سازمان‌های اقتصادی گروه‌های سری هستند که برخی احزاب برای مذاکره به منظور دستیابی به پست‌های مهم در ادارات دولتی و نهادهای آن تشکیل می‌دهند؛‌ امری که در فضای سیاسی عراق شایع است.

بعد از اعلام نتایج اولیه انتخابات در عراق ائتلاف «سائرون» گوی سبقت را از دیگر رقبایش ربوده و پیشتاز است، اما فاصله زیادی با دیگر لیست‌های انتخاباتی ندارد؛ لذا برای تشکیل دولتی فراطایفه‌ای دارد.

تعداد زیادی از رهبران عراقی در راس آنها حیدر العبادی به مقتدی صدر تبریک گفته‌اند. بعد از ائتلاف سائرون لیست الفتح و در رتبه سوم ائتلاف النصر به ریاست العبادی قرار دارند.

منبع: ایسنا

کد خبر 343948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.