اصفهان، میزبان دائمی جشنواره فیلم کودک و نوجوان شد

بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده، میزبانی اصفهان در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دائمی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین امضای تفاهم‌نامه برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان میان محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی و قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان در سالن تشریفات سازمان سینمایی برگزار شد.

در این جلسه همچنین تفاهم‌نامه الحاقیه بین شهردار اصفهان و علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی مبادله شد که بر اساس آن، تاریخ برگزاری سی‌ویکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان، ۸ تا ۱۴ شهریورماه سال جاری تعیین شد.

بنابراین گزارش، رئیس سازمان سینمایی در سخنانی، ضمن ابراز رضایت و خرسندی از برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان گفت: جشنواره‌های مهم جهان را به نام شهر می‌شناسند و برگزاری این جشنواره‌ها در شهرهای دیگر منطقی ندارد، مگر به دلایلی خیلی خاص که امیدواریم اتفاق نیفتد.

این مدیر ادامه داد: جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان باید به‌عنوان سرمایه اصفهان جا بیفتد و از این بابت نیاز به ثبات، آرامش و اعتماد داریم و امیدواریم بتوانیم سال‌به‌سال جشنواره را باشکوه‌تر برگزار و اصفهان را علاوه بر محل دائمی برگزاری جشنواره، به‌عنوان پایگاه تولید محصولات سینمایی معرفی کنیم و با همین رویکرد، این توافق دائمی شد.

محمدمهدی حیدریان افزود: امیدواریم در این دوره با حمایت شهرداری اصفهان در یک هم‌افزایی مناسب در حوزه فیلم و فیلم‌سازی کودک، بتوانیم پایگاه جشنواره فیلم کودک و نوجوان را در اصفهان حفظ کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اعلام این‌که ما به‌واسطه سینما به دولت، تعهد و برنامه داده‌ایم که ارزآور باشیم، خاطرنشان کرد: از امسال باید سینمای ایران را با شتاب در عرصه بین‌الملل صاحب بازار کنیم و فیلم‌هایی با مخاطب کودک و نوجوان خصوصاً انیمیشن از عرصه‌های مهم در این زمینه است. هر اقدام در حوزه سینمای کودک هم باید با نشانه‌گیری بین‌المللی باشد و از این رویکرد حمایت می‌کنیم.

در این جلسه، قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان نیز طی سخنانی با تأکید بر نگاه فرهنگی و متفاوت نسبت به دوره‌های قبلی جشنواره گفت: نگاه ما به جشنواره کودک به‌عنوان یکی از موارد مهمی که در نظر داشتیم، این است که همیشه در اصفهان بماند و هرسال بهتر از قبل برگزار شود.

وی با تأکید بر حل مشکلات گذشته که باعث کدورت و حتی ایجاد شایعات منفی می‌شد، ادامه داد: دیون شهرداری بابت بدهی‌های گذشته پرداخت شد و امیدواریم طرفین به تعهدات خود عمل کنند.

شهردار اصفهان ضمن درخواست حمایت و نگاه ویژه به هنرمندان اصفهانی در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان ابراز امیدواری کرد که با امضای این توافقنامه، شاهد اجرای دقیق برنامه‌ها بدون هیچ مانع و خللی باشیم.

در ابتدای این جلسه، علیرضا رضاداد، مشاور ارشد سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان، ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره سی‌ام و توفیقات به‌دست‌آمده و اقدامات و مذاکراتی که منجر به انعقاد این تفاهم‌نامه دائمی شد، اظهار امیدواری کرد با رویکرد آینده‌نگری مثبت و هماهنگ که در مدیریت فعلی بین برگزارکنندگان وجود دارد، در این سال و سال‌های آتی، جشنواره در اصفهان به شکل پایدار و بی‌هیچ مشکلی برگزار شود.

در این نشست، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، مرتضی تهرانی معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان، محمد عیدی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، ایمان حجتی مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، سعید رجبی فروتن مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی، حبیب ایل‌بیگی قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی و مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی به همراه عزت‌الله علیزاده، احد میکائیل‌زاده و فرزاد اژدری، از مدیران این جشنواره حضور داشتند.

مقررات سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، طی روزهای آتی اعلام خواهد شد.

کد خبر 343872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.