۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
از کوچه پس کوچه های نصف جهان چه خبر؟

به دنبال توزیع عادلانه خدمات پروژه های متعدد عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان پیش بینی شده تا دسترسی شهروندان به امکانات و خدمات شهری در تمامی مناطق آسان شود.

 به گزارش ایمنا، در سال جدید مسئولان برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی برای ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به مردم، ارتقا کیفیت زندگی در محلات و افزایش رفاه شهروندان در دست اجرا دارند، ازاین‌رو به سراغ شش شهرداری‌ مناطق ۱۵‌گانه اصفهان رفتیم تا جویا شویم امسال در کوچه‌پس‌کوچه‌های نصف جهان چه می‌گذرد؟

پیاده راه سازی ضلع غربی چهارباغ

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان در خصوص پیاده راه سازی چهارباغ اظهارکرد: بخشی از پیاده راه سازی ضلع غربی چهارباغ عباسی حدفاصل میدان انقلاب تا خیابان کوالالامپور اجرا شده بود و مراحل تکمیل پروژه نیز تا پایان مهرماه ۹۷ انجام خواهد شد.

 مهین شکرانی دلیل تعیین زمان اجرای عملیات تکمیل این پروژه در آستانه ماه مبارک رمضان را کاهش تردد شهروندان و مسافران عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات پیاده راه سازی به صورت یک شیفت انجام می‌شود، اما به زودی برای سرعت‌بخشی پروژه، فعالیت به صورت دو شیفت صورت می گیرد.

 وی ابراز امیدواری کرد: عملیات عمرانی تکمیل پیاده راه سازی چهارباغ عباسی تا زمان تعیین شده و با صبر و شکیبایی شهروندان و کسبه خیابان به پایان برسد

 تعیین تکلیف کارگاههای موزاییک سازی

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان گفت: زمینی به وسعت ۱۸ هکتار بین خیابان امام خمینی(ره) و خیابان شهیدان معروف به بین النهرین وجود دارد که از سال ها پیش به کارگاه های موزاییک سازی تبدیل شده است.

محمد کیهانی با بیان اینکه وجود کارگاههای موزاییک سازی نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است، افزود: توافقاتی برای تبدیل کاربری ۱۸ هکتاری به فضای سبز انجام شده است.

وی اضافه کرد: بودجه محرومیت زدایی منطقه دو در سال ۹۷ حدود هشت میلیارد تومان در نظر گرفته شد که با تلاش هایی که انجام دادیم بودجه محرومیت منطقه را به ۱۳ میلیارد تومان رساندیم.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان ادامه داد: در نظر داریم هر چه بودجه محرومیت زدایی به منطقه دو اختصاص یابد را در منطقه ۱۸ هکتاری هزینه کنیم. در حال حاضر دو ماه از سال گذشته و هرچند افق روشنی از نظر جذب بودجه محرومیت زدایی نمی بینم، ولی برای تعیین تکلیف ۱۸ هکتاری تلاش خواهیم کرد.

 مشکل روشنایی بلوار روشن دشت حل می شود

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان گفت: با تعامل شرکت برق به زودی مشکلات روشنایی بلوار روشن دشت، بلوار رضوان و کمربندی آیت الله رفسنجانی حل می شود.

محمد هویدا در خصوص بسته «پروژه میدان شهدای هسته‌ای» گفت: این پروژه میدان پینارت سابق، خیابان‌های سلمان فارسی، خیابان ارغوانیه، روشن دشت و خود میدان را در بر می گیرد.

 وی هزینه آزادسازی و اجرای این پروژه عظیم را بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با اجرای این پروژه شرق اصفهان متحول می شود.

 وی گفت: بلوار روشن دشت حدفاصل کمربندی شرق از بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی تا میدان شهدای هسته‌ای یکی از ورودی‌های مهم شهر اصفهان محسوب می شود که در دو فاز اجرایی خواهد شد.

 هویدا با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز اول بلوار روشن دشت شامل احداث باند تندرو و کندرو شمالی تکمیل و باند تندرو جنوبی آن نیز در آستانه نوروز به بهره‌برداری رسید، اظهارکرد: باند کندرو جنوبی این پروژه در آستانه نوروز به دلیل فعالیت کسبه متوقف بود، اما در حال حاضر عملیات اجرایی آن آغاز و تا اواسط خردادماه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

 احداث خیابان بهشت در سال جاری

 مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: احداث خیابان بهشت یکی از پروژه هایی است که در ابتدا در چهار فاز تعریف شد که فاز یک آن آزادسازی و احداث شده است.

عباس روحانی افزود: هنگامی که فاز دو را آزادسازی کردیم یک تغییر رویکرد داشتیم به این صورت که این پروژه فاز به فاز اجرا نشود چراکه هم هزینه ها را بالا می برد و هم اینکه اگر فاز یک را اجرا کنیم تا بخواهیم فاز دو را احداث کنیم فاز یک فرسوده شده است.

وی اظهار کرد: بنابراین قرار شد امسال هر سه فاز را آزادسازی و سپس خیابان را احداث کنیم.

 احداث پارکینگ مشارکتی بیمارستان عسگریه

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: احداث بیمارستان عسگریه نخستین پروژه مشارکتی شهرداری این منطقه با مرکز درمانی است که با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

عبدالرسول امامی افزود: امید است تا پایان سال بخش مهمی از این پروژه مشارکتی تکمیل شود.

وی ادامه داد: همچنین مشارکت و احداث پارکینگ مقابل درمانگاه خیریه ام‌البنین با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های اصلی منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان محسوب می‌شود. با تکمیل این بیمارستان بخش اعظمی از ترافیک خیابان‌های عسگریه و مصلی که به علت پارک دوبل خودروها ایجاد می‌شد، کم می‌شود و آسایش بیشتری برای مردم فراهم خواهد شد.

آزادسازی فاز دوم خیابان آزادگان

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: خیابان آزادگان به طول یک کیلومتر و عرض ۱۸ متر در دو فاز تعریف شده است.

سیدرضا مبلغ افزود: فاز اول این خیابان تکمیل شده و فاز دوم خیابان آزادگان در مرحله آزادسازی است.

وی تاکید کرد: احداث این خیابان تاثیر بسزایی در نوسازی بافت فرسوده محله دستگرد دارد.

کد خبر 343871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.