ایران درصورت تامین کامل منافع در برجام می ماند

رییس جمهوری بر لزوم ایستادگی اروپا مقابل اقدام بی منطق آمریکا در تسری قوانین داخلی خود به جهان تاکید کرد و گفت: ایران تنها در شرایطی می‌تواند در برجام باقی بماند که به طور کامل از منافع آن بهره‌مند شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه درمراسم دریافت استوارنامه «مارین موتوس» سفیر جدید اکرودیته استونی، با اشاره به روابط دوستانه و صمیمانه ایران و استونی، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین با استونی است.

وی رایزنی و همکاری دو کشور در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوبی در بخش‌های مختلف تجاری و اقتصادی ایران و استونی وجود دارد که باید برای استفاده حداکثری از آنها تلاش بیشتری داشته باشیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط دوستانه و همکاری میان ایران و استونی وجود ندارد، بر ضرورت تلاش برای گسترش مناسبات دو کشور در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری تأکید کرد.

روحانی با اشاره به خروج یکطرفه آمریکا از برجام و فرصت کوتاه اروپا برای اعلام موضع روشن و شفاف در قبال آن، گفت: ایران تنها در شرایطی می‌تواند در برجام باقی بماند که به طور کامل از منافع آن بهره‌مند شود.

وی افزود: متأسفانه امروز آمریکا قصد دارد در اقدامی بی‌منطق و غیرحقوقی قوانین داخلی خود را به دیگر نقاط جهان گسترش دهد که باید همه کشورها از جمله اتحادیه اروپا در برابر آنها ایستادگی کنند.

خانم «مارین موتوس» سفیر جدید آکردیته استونی نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری، روابط دو کشور را مثبت دانست و با اشاره به ظرفیت‌های فراوان برای توسعه مناسبات فی‌مابین، خواستار حضور سرمایه‌داران و فعالان اقتصادی کشورمان در استونی شد.

سفیر جدید آکردیته استونی همچنین بر اهتمام و تلاش این کشور به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا برای حفاظت و ادامه برجام تأکید کرد.

کد خبر 343866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.