صدور روادید در فرودگاه اصفهان در ۵ دقیقه

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: با نصب سیستم هوشمند صدور روادید در فرودگاه اصفهان، صدور ویزا برای مسافران خارجی تنها ۵ دقیقه زمان می‌برد.

به گزارش ایمنا، علیرضا سالاریان صبح امروز _سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه_ در مراسم افتتاحیه سیستم هوشمند صدور روادید در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان اظهارکرد: در حال حاضر در چند کلان شهر ایران از جمله اصفهان، تبریز، تهران و مشهد ویزا در فرودگاه صادر می‌شود.

وی افزود: این به این معنا است که مسافران خارجی پیش از ورود به فرودگاه ایران؛ در نمایندگی وزارت خارجه در کشور خودشان مراحل اولیه را طی کرده‌اند و زمانی که وارد فرودگاه می‌شوند برای ثبت و درخواست روادید یا ویزا به صورت مستقیم اقدام می‌کنند و ظرف یک روز اداره گذرنامه کد پیگیری صادر کرده و پس از ارائه این کد به فرودگاه ویزا صادر می‌شود.

رییس نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان در ادامه توضیح این روند گفت: عده‌ای دیگر هم بدون اینکه هیچ اقدامی برای ویزا در کشور خود کرده باشند وارد فرودگاه می‌شوند که در این صورت نیز ویزا صادر می‌شود اما زمان زیادی برای تکمیل فرم توسط مسافر صرف می‌شود.

طی کردن ۲۰ آیتم در ۵ دقیقه

سالاریان با اشاره به سیستم هوشمند صدور روادید گفت: سیستمی که امرز افتتاح می‌شود با مشارکت فرودگاه و وزارت امور خارجه تهیه شده است. برای این منظور دستگاه‌هایی به صورت مشارکتی تهیه و از خارج از کشور وارد شده است. این دستگاه در فرودگاه امام نیز نصب شده و مورد تایید نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: استفاده از این دستگاه برای صدور روادید، منجر به طی ۲۰ آیتم صدور روادید، به صورت الکترونیکی و با زمان کمتری می‌شود. با استفاده از این سیستم کل پروسه صدور روادید ۵ دقیقه طول خواهد کشید و این درحالی است که در گذشته پر کردن فرم ها تنها ۵ دقیقه زمان می‌برد. 

رییس نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان با اشاره به فرصت گردشگری اصفهان گفت: مهم‌ترین رکن اصفهان در توسعه امور اقتصادی، گردشگری است و باید جلسات مرتبی در این مورد داشته باشیم.

سالاریان اضافه‌کرد: برخی کشورها برای توسعه گردشگری روادید را حذف می‌کنند اما لغو روادید تنها مورد برای جذب گردشگر نیست و باید با مشوق‌های دیگری مسافران را به اصفهان سوق دهیم.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال در مورد بازاریایی اصفهان قرار شده تا اداره میراث فرهنگی همراه با آژانس‌های مسافرتی همکاری داشته باشند. متاسفانه آژانس‌های داخلی فقط توریست فرصت هستند و باید این رویه تغییر کند.

مسافران ترکیه؛ سالانه ۳۹ میلیون گردشگر

رییس نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان اظهارکرد: ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار نفر مسافر به صورت سالانه به اصفهان وارد می‌شوند و این درحالی که سال قبل ۳۹ میلیون گردشگر وارد ترکیه شده است.

سالاریان اضافه کرد: امیدواریم در آینده خدمات ویزای بدون برچسب نیز همانند فرودگاه امام ارائه شود. همچنین قرار است با بروشورهای مناسب و وب سایت‌ها اصفهان را به زبان خارجی به کشورهای دیگر معرفی کنیم. یکی از کارهایی که در اصفهان انجام شده است معرفی اصفهان به زبان انگلیسی است اما باید اصفهان را به زبانهای دیگر نیز معرفی کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال باید اصفهان را با زبان چینی هم معرفی کنیم زیرا سالیانه تنها ۱۰۰ هزار نفر از چین به این کشور وارد می‌شوند.

موقعیت های پروازی توسعه یابد

رییس نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان با اشاره به موقعیت‌های پروازی مناسب میان ایران و سایر کشورها گفت: پرواز اتریش ایرلاین، پرواز خوبی میان ایران و این کشور است و باید آژانس‌های مسافرتی اصفهان را به آژانس‌های وین معرفی کنیم تا مسافران به اصفهان جذب شوند. البته اصفهان، شیراز و یزد مثلث طلایی گردشگری است و باید با هم همکاری داشته باشند.

سالاریان در مورد قیمت‌های رقابتی در حوزه خدمات گردشگری افزود: مهم‌ترین موضوع در گردشگری، قیمت رقابت پذیر است و با آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها صحبت شده تا این قیمت‌ها در یک سال کاهش یابد تا توریست جذب شود. پس از این، افرادی که به کشور وارد می‌شوند مُبلغ ایران در کشور خود می‌شود.

وی در مورد زیرساختهای گردشگری گفت: این مهم باید از سوی دولت تامین شود و پس از آن اقدامات اجرایی به عهده بخش خصوصی گذاشته شود. فرانسه با دارا بودن بهترین زیرساختها سالانه ۸۸ میلیون گردشگر به خود جذب می‌کند.

کد خبر 343857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.