سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطاء مدرک تخصصی حفظ قرآن در شهرضا

شهرضا - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا از برگزاری آزمون مرحله نخست سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام محمدحسن رهایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با اشاره به برگزاری آزمون مرحله نخست سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در این شهرستان، اظهار کرد: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، از سال ۸۴  تاکنون بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده و در این سال‌ها، مشوق‌های قانونی برای توسعه حفظ قرآن در سطح کشور پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه به پذیرفته‌شدگان در این آزمون مدرک تخصصی حفظ درجه یک تا پنج اعطا خواهد شد، تصریح کرد: دارندگان این مدارک، از مزایای ارتقاء گروه شغلی و استخدامی مستند به بخشنامه دستگاه‌های اجرایی کشور برخوردار خواهند شد.

حجت الاسلام رهایی برخورداری از امتیاز در آزمون‌های استخدامی، ارتقاء شغلی ویژه کارکنان دولت و بهره‌مندی از مزایای کمک هزینه تحصیلی ۵۰ تا ۱۰۰ درصد را از مشوق‌های قانونی ویژه دارندگان این مدرک دانست و افزود: دریافت مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث جهت حافظان کل فاقد مدرک کارشناسی از مهم ترین مشوق‌های قانونی برای حافظان قرآن ذکر کرد.

وی تصریح کرد: آزمون‌های طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم حداقل یکبار در سال و در چهار مرحله برگزار و در پایان به پذیرفته‌شدگان، مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم با امضای مشترک رییس سازمان تبلیغات اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا خاطرنشان کرد: امسال ۴۵ نفر از حافظان قرآن کریم شهرستان شهرضا در مرحله نخست این آزمون در رشته‌های حفظ سه، پنج، ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن‌مجید باهم به رقابت پرداختند.

کد خبر 343834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.