هدر رفت آب در پارک ها را گزارش دهید

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از آموزش کارگران فضای سبز برای جلوگیری از هدر رفت آب خبر داد و از شهروندان درخواست کرد هرگونه هدر رفت آب در فضای سبز را با سامانه ۱۳۷ شهرداری درمیان بگذارند.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: برای تأمین آب مورد نیاز فضای سبز شهر تمهیداتی انجام شده و در خصوص چگونگی مصرف آب نیز جلسات متعددی به صورت میدانی با کارگران فضای سبز برگزار و توصیه‌های لازم برای کنترل سیستم آبیاری و مصرف بهینه آب با توجه به کمبود منابع آبی ارایه شده است.

وی افزود: با توجه به هدر رفت آب در برخی از فضاهای سبز شهر، شرکت های پیمانکاری که عرصه‌های فضای سبز را کنترل می‌کنند، تعهداتی امضاء کردند که کارگران را در چگونگی آبیاری مطلوب طبق جدولی که از سوی سازمان پارکها و فضای سبز ارایه شده، ملزم کنند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان تاکید کرد: علاوه بر آموزش کارگران برای آبیاری فضاهای سبز، ناظران و کارشناسان این سازمان در مناطق ۱۵ گانه چگونگی انجام آبیاری‌ها را رصد و گزارش می‌کنند.

وی ادامه داد: در دستورالعمل آبیاری فضاهای سبز، تغییراتی به عنوان کم‌آبیاری لحاظ و به مناطق ابلاغ شده تا نظارت‌ها بر اساس کم‌آبیاری انجام شود.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه چنان‌چه هر گونه هدر رفت آبی در شهر مشاهده شود، شرکت پیمانکار با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهد شد، گفت: در این زمینه هیچ بخششی برای سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان قابل قبول نخواهد بود.

وی تصریح کرد: یک نفر نماینده از سوی سازمان پارکها در مرکز ۱۳۷ شهرداری اصفهان مستقر و پاسخگوی شهروندان است تا هر گونه هدر رفت آب در لحظه کنترل شود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان از شهروندان درخواست کرد: هرگونه هدر رفت آب در فضای سبز را با سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان درمیان بگذارند تا کنترل خوبی برای منابع آبی با توجه به محدودیت منابع صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تاکید ما نگهداشت سه میلیون اصله درخت شهر است که ۱۰ درصد آنها درختان ۵۰ تا ۱۵۰ ساله شهر است، اظهار امیدواری کرد: با سیستم کم‌آبیاری بتوانیم درختان و فضای سبز شهر را به خوبی نگهداری کنیم.

کد خبر 343811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.