۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
۵۸ تخلف ساخت و ساز زیر ذره‌بین

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: ۵۸ تخلف به صورت خواسته یا ناخواسته ممکن است در مراحل ساخت به وجود آید که پلیس ساختمان با گشت‌های ویژه در مناطق ۱۵ گانه بر روند قانونی ساخت و سازها و مفاد پروانه ساختمانی نظارت می‌کند.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: گشت فنی ساختمان یا پلیس ساختمان با توجه به فضای ساختاری چارت شهرداری بیشتر مورد توجه قرار گرفته و برای ساماندهی ساخت و سازها و نظارت بر ضوابط شهرسازی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای پلیس ساختمان، ماموران رفع تخلفات شهری هستند که مدرک تحصیلی مرتبط دارند و دوره‌های آموزشی مرتبط را نیز گذرانده‌اند، افزود: تاکنون نبود پلیس ساختمان برای متولیان ساخت و ساز و آن دسته از افرادی که حقوق شهروندی آنها ضایع می‌شده، نقطه ضعف بزرگی بوده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: مهندسان ناظر زیر مجموعه سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز باید وظیفه نظارتی خود را انجام دهند و چنانچه در مراحل ساخت و ساز موارد تخلفی را مشاهده کردند، مراتب را گزارش داده تا پرونده مربوطه از طریق کمیسیون ماده صد پیگیری و با توجه به نوع تخلف، بررسی و اعمال قانون شود.

وی تصریح کرد: ۵۸ تخلف به صورت خواسته یا ناخواسته ممکن است در مراحل ساخت به وجود آید که پلیس ساختمان با گشت‌های ویژه در مناطق ۱۵ گانه بر روند قانونی ساخت و سازها و مفاد پروانه ساختمانی نظارت می‌کند.

محمدحسینی رعایت قانون را برای همه الزامی دانست و گفت: هر گونه تخلف ممکن است باعث تضییع حقوق شهروندان شود، بنابراین چنان‌چه مالکان ساختمان قصد ایجاد تغییر در ساخت را دارند باید به شهرداری منطقه مراجعه و اصلاح نقشه را انجام دهند تا با مشکلی مواجه نشوند.

کد خبر 343810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.