یک هزار واحد ساختمانی نیمه‌جان در باغبادران

لنجان-شهردار باغبادران گفت: بیش از ۵۸ هکتار در شهر باغبادران جزء بافت فرسوده شهری محسوب می شود که شامل یک هزار و ۳۰ واحد ساختمان بالای ۲۰ سال ساخت است.

اردشیر محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با اشاره به اینکه بیش از ۳۲درصد از شهر باغبادران جزء محدود بافت فرسوده شهری به شمار می آید، اظهار کرد: بیش از ۵۸ هکتار این شهر جزء بافت فرسوده شهری محسوب می شود که شامل یک هزار و ۳۰ واحد ساختمان های بافت فرسوده بالای ۲۰ سال ساخت هستند.

وی افزود: مصالح به کار رفته در این ساختمان ها اکثرا خشت، چوب و آجر بوده و امروز دیگر حتی قابل سکونت نیستند و این مسئله سبب آسیب‌پذیری این ساختمان‌ها به ویژه در برابر زلزله شده و با نگاهی گذرا به وضعیت فعلی بافت شهری باغبادران متوجه خواهیم شد بافت فرسوده شهر در زمان وقوع زلزله عاملی برای افزایش بحران خواهد شد.

شهردار باغبادران تصریح کرد: امروز محدوده بافت فرسوده شهر باغبادران به صورت کامل شناسایی و نقشه آن تهیه و تدوین شده و در طرح جامع شهر نیز توسط مشاور مشخص و در کمیته برنامه ریزی استان مصوب شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تا به امروز مکاتبات مختلفی برای تصویب طرح مصوب بازآفرینی شهری شهرباغبادران داشته ایم، ادامه داد: با آمادگی صد در صدی چنان چه طرح بازآفرینی شهری، شهر باغبادران تصویب و ابلاغ شود با تمام توان به این مهم خواهیم پرداخت و هم اکنون مصوبات تخفیف برای صدور پروانه در بافت فرسوده به صورت ۷۰ درصد اخذ شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: البته به این مهم نیز باید توجهی جدی داشت شهرداری به تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات موجود در محدوده بافت فرسوده شهری را رفع کند و قطعا برای نوسازی و رفع مشکلات بافت فرسوده باید همه ادارات و نهادهای مربوطه ازجمله اداره راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، اداره توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب شهری و... باهماهنگی هم وارد میدان عمل شوند تا بتوانیم در این حوزه موفق عمل کنیم.

کد خبر 343804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.