تصمیم گرفتیم فرصتی دیگر به دیپلماسی بدهیم

وزیرامورخارجه کشورمان در دیدار با همتای روسی خود گفت: تصمیم گرفتیم فرصتی دیگر را به دیپلماسی بدهیم تا منافع همه ما تضمین شود. منافع همه ما در این است که ایران و سایر کشورها آزادانه و راحت و بدون دخالت بی جای آمریکا همکاری اقتصادی داشته باشند.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفتر دیپلماسی و ارتباطات رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف و هیات سیاسی - اقتصادی عالیرتبه همراه صبح امروز(دوشنبه) به وقت مسکو با سرگئی لاروف وزیر امور خارجه فدراسیون در خصوص برجام و آینده آن بدون حضور ایالات متحده آمریکا گفتگو و تبادل نظر کردند. در این دیدار طرفین در گفتگویی مفصل در خصوص ابعاد حقوقی، اقتصادی و سیاسی خروج آمریکا از برجام راهکارهای پیش رو را بررسی کردند.

ظریف با اشاره به اینکه لازم بود موضوع بصورت همه جانبه بررسی شود افزود: تصمیم گرفتیم فرصتی دیگر را به دیپلماسی بدهیم تا منافع همه ما تضمین شود. منافع همه ما در این است که ایران و سایر کشورها آزادانه و راحت و بدون دخالت بی جای آمریکا همکاری اقتصادی داشته باشند.

سرگئی لاورف هم با تاکید بر لزوم تعهد همه طرف های برجام به تعهدات خود، لزوم پیدا کردن سازو کارهای لازم برای تداوم برجام و تضمین منافع ایران و دیگر طرف ها را یادآور شد.

در این دیدار آخرین تحولات سوریه، رژیم حقوقی دریای خزر و موضوع فلسطین و اقدام غیر مسئولانه آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس شریف نیز مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 343771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.