ایجاد شرایط زایمان بدون درد در بیمارستان شهرضا

شهرضا - رییس گروه زایمان بیمارستان امیرالمؤمین شهرضا گفت: زیرساخت‌های لازم برای زایمان طبیعی بدون درد در این بیمارستان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، زهرا اسلامی ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح نخستین جشنواره ترویج زایمان طبیعی که در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: برای نخستین بار در سال ۹۶ آمار سزارین در بیمارستان امیرالمؤمنین در مرحله اول زایمان به ۲۲ درصد رسید که دستاورد قابل توجهی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بلوک زایمان بیمارستان شهرضا از اسفندماه سال گذشته آغاز به کار کرده است و در حال حاضر به عنوان یکی از مجهزترین بلوک‌ها در حال ارایه خدمات است.

رییس گروه زایمان بیمارستان امیرالمؤمین شهرضا تصریح کرد: موارد سزارین در این بیمارستان از ۴۵ درصد در ابتدای سال ۹۶ به ۳۸ درصد در پایان همان سال کاهش یافت.

اسلامی تأکید کرد: زیرساخت‌های لازم برای زایمان طبیعی بدون درد در این بیمارستان فراهم شده است، البته در این زمینه هنوز مشکلاتی وجود دارد که به دنبال رفع آن هستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۵۱ زایمان در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا انجام شده است، اظهار کرد: در دو سال گذشته هیچ گزارشی مبنی بر مرگ مادران دریافت نشده است.

رییس گروه زایمان بیمارستان امیرالمؤمین شهرضا تصریح کرد: برخی از شهروندان شهرضایی برای زایمان، مراکز درمانی مرکز استان را انتخاب می‌کنند که باید در این زمینه آسیب‌شناسی تخصصی انجام شود.

کد خبر 343767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.