۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
زنگ‌خطری برای حوزه سلامت

شهرضا - مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تخصصی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون ۱۷ بلوک زایمان در مراکز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به روش LDR بازسازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حسن شیرانی ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح نخستین جشنواره ترویج زایمان طبیعی که در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: افزایش آمار سزارین در کشور زنگ خطری برای حوزه سلامت محسوب می‌شود و لازم بود تا این روند به شکل صحیح مدیریت شود.

وی اضافه کرد: یکی از نخستین خدمات ارایه شده در طرح تحول نظام سلامت برای کاهش آمار سزارین، رایگان کردن زایمان طبیعی بود.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تخصصی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح تحول در نظام سلامت تاکنون، بیش از ۲۱ هزار زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شده است.

شیرانی گفت: تاکنون ۱۷ بلوک زایمان در مراکز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به روش LDR بازسازی شده که شش بلوک از این تعداد در بیمارستان شهرضا قرار دارد.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای تمایل مادران باردار با زایمان طبیعی، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دنبال توسعه تجهیزات و امکانات در مراکز مختلف با هدف زایمان بدون درد است، در حالی که بخش خصوصی در استان نیز پیشتاز بوده است.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تخصصی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اجرای طرح مامای همراه، تصریح کرد: قبل از اجرای طرح زایمان مقاومت‌هایی وجود داشت، اما این موارد به مرور زمان کاهش یافته است.

کد خبر 343765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.