۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
کاهش سزارین در شهرضا

شهرضا – رییس بیمارستان‌های شهرضا گفت: تا پیش از اجرای طرح تحول در نظام سلامت در سال ۱۲۹۲ سالانه ۴۴.۵ درصد از موارد زایمان در شهرستان به روش سزارین انجام می‌شد، اما پس از آن این مقدار به ۳۸ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، فرهاد مهری ظهر امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح نخستین جشنواره ترویج زایمان طبیعی که در بیمارستان امیرالمؤمنین این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بلوک زایمان این بیمارستان باهدف ارتقاء سطح سلامت بانوان و نوزادان با اختصاص شش تخت LDR از حالت سنتی به حالت مدرن، بازسازی شد.

وی با بیان اینکه استانداردهای بیمارستان ایمن در ساخت بلوک جدید زایمان بیمارستان شهرضا رعایت شده است، تصریح کرد: ایجاد اتاق‌های تک نفره و فضای با نشاط برای مادران، از جمله این مورد بوده است.

رییس بیمارستان‌های شهرضا ادامه داد: تا پیش از اجرای طرح تحول در نظام سلامت در سال ۱۲۹۲ سالانه ۴۴.۵ درصد از موارد زایمان در شهرستان به روش سزارین انجام می‌شد، اما پس از آن این مقدار به ۳۸ درصد کاهش یافت.

مهری با بیان اینکه براساس علام دانشگاه علوم پزشکی باید موارد سزارین تا پایان سال گذشته به ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کرد، گفت: از انجا که همه زایمان‌های پرخطر شهرستان‌های اطراف به بیمارستان شهرضا ارجاع داده می‌شود، هنوز به این درصد نرسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: سال ۹۵ در مجموع ۲۷ درصد از موارد زایمان نخستین به روش سزارین انجام شد در حالی که این مقدار در سال گذشته به ۲۲ درصد کاهش یافت.

رییس بیمارستان‌های شهرضا با بیان اینکه در همه جهان ۱۰ تا ۱۵ درصد زایمان نخستین به روش سزارین انجام می‌شود، اظهار کرد: ایجاد روش‌های زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان شهرضا تا سال گذشته به دلیل بعضی مشکلات بیمه‌ای امکان‌پذیر نشد، اما از امسال این روش نیز با انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های بیمه به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

مهری تأکید کرد: در بلوک زایمان بیمارستان شهرضا بهترین شرایط همچون استقرار ۲۴ ساعته پزشک متخصص بیهوشی، ارایه خدمات مشاوره‌ای قبل و بعد از بارداری و دوران شیردهی برای مادران فراهم شده است.

کد خبر 343764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.