پلیس اصفهان از «دوربین البسه» و «کواد کوپتر» رونمایی کرد

دو نوع تجهیزات جدید با نام های «دوربین البسه» و «کواد کوپتر» امروز _سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه_ در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان رونمایی شد. همچنین کشفیات اموال مسروقه در اجرای طرح مرصاد ۲ توسط قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل نیز نمایش داده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  سردار مهدی معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان در مراسم رونمایی از کشفیات عملیات مرصاد ۲ اظهار کرد: نیروی انتظامی درصدد ارتقای نظم و امنیت عمومی، افزایش قدرت مقابله با قاچاقچیان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی است.

وی با بیان اینکه ناجا در این راستا راهبردها و اولویت هایی را مورد توجه قرار داده است، افزود: پلیس اصفهان نیز سه راهبرد در ۱۲ اولویت تعریف کرده است که یکی از اولویت های پلیس اصفهان مبارزه با قاچاق کالا است و با توجه به اینکه قاچاق کالا ابر آسیب است، نیروی انتظامی، مبارزه با قاچاق کالا را در صدر فعالیت های خود قرار داده و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

فرمانده انتظامی استان اصفهان پیشگیری از سرقت و افزایش قدرت علمی کشف جرم را دیگر اولویت پلیس اصفهان در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: برای تحقق این اولویت ها عملیات مرصاد ۲ در سلسله فعالیت های قرارگاه اقدام و عمل تعریف شده است.

وی با بیان اینکه از هفته گذشته در قرارگاه عملیاتی «اقدام و عمل» استان اصفهان مانور عملیاتی «مرصاد» با هدف مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر و دستگیری سارقان‌حرفه‌ای و سابقهدار اجرا شده است، ادامه داد: نیروی انتظامی برای انسجام درونی و تعامل بیرونی، این قرارگاه را در شش ماهه دوم سال گذشته طراحی و طرح های ذوالفقار را در چهار مرحله اجرا کرد.

سردار معصوم بیگی گفت: برای مبارزه با قاچاق کالا با تجهیز ۸۰ تیم عملیاتی، ورودی های استان را تحت کنترل قرار داده ایم. در این راستا بالغ بر هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انواع کالای قاچاق کشف، ۴۲ خودرو نیز توقیف و بیش از ۷۰ نفر قاچاقچی دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مبارزه با مواد مخدر طرح مرصاد ۲ بیش از ۲۵۰۰ کیلو انواع موادمخدر کشف،  ۹ باند تهیه و توزیع متلاشی و ۱۰۰۰ نفر قاچاقچی تسلیم قانون شدند.

رونمایی از «دوربین البسه» و «کواد کوپتر»

فرمانده انتظامی استان اصفهان در این مراسم ضمن رونمایی از دوربین البسه و کواد کوپتر، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به دو ماهه اول سال گذشته میزان کشفیات ۲.۵ برابر افزایش داشته است که این موضوع هم برای نیروی انتظامی پیام دارد و هم برای خانواده ها که هوشیاری بیشتری در ارتباط با فرزندان خود داشته باشند.

وی افزود: در حوزه قاچاق کالا با تمرکز بر قاچاق عمده و پرونده های بالای ۵۰۰ میلیون، ۳۵۰ درصد افزایش کشفیات در کارنامه پلیس اصفهان ثبت شده است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در سال ۹۷ دو نوع تجهیزات جدید در ماموریت انتظامی استان به خدمت گرفته شده است، تصریح کرد: «دوربین البسه» نخستین تجهیزات است که چند ماموریت را دنبال می کند اول اینکه این دوربین به استانداردسازی رفتار ماموران کمک می کند و به وسیله آن رفتار کارکنان پلیس رصد شود، دوم اینکه چنانچه شهروندی از رفتار ماموران شکایت داشته باشد، تصاویر و مستندات دوربین بر اثبات ادعای شهروند کمک می کند یا برای حمایت از ادعای ماموران استفاده می شود.

وی  «کواد کوپتر» دیگر تجهیزات بکار گرفته شده دانست تا راه‌های فرعی مورد استفاده قاچاقچیان شناسایی و انجام ماموریت ها با اشرافیت بیشتری انجام شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف و به صاحبان آنها استرداد شد،

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به برخورد قانونی پلیس اصفهان با روزه‌خواری در ملاء‌عام در آستانه ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: اگر روزه خواری در ملاء عام اتفاق افتد بدی‌هایی به همراه دارد که یکی از آنها انجام کار غیر اخلاقی است و انتظار داریم این غفلت صورت نگیرد. روزه خواری خلاف عُرف بوده و در جامعه شهید داده و ولایتمدار معنایی ندارد، از همه مهم‌تر اینکه روزه خواری در ملاءعام جرم است و نیروی انتظامی وظیفه برخورد با جرایم آشکار را بر عهده دارد.

کد خبر 343757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.