ثمره حمایت از کالای ایرانی برتری صادرات بر واردات است

لنجان-رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت:حمایت از کالای ایرانی نقش موثری را در برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ایفا می کند که درصورت تحقق این مهم بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمد مهدی دهقانی در نشست با مسئولان شهرستان با بیان اینکه نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به تناسب ضرورت ها و شرایط کشور انجام می گیرد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری از سال ۷۸ تاکنون همه ساله با تزیبنی همزمان با آغاز سال جدید برای هر سال عنوانی را انتخاب می کنند و این نامگذاری سال «نقشه راه» مردم و مسئولان به شمار می آید.

وی افزود: مقام معظم رهبری بیش از یک دهه است که مسئله اقتصاد مقاومتی را مورد توجه همگان قرار داده و مسئله اقتصاد با عناوین مختلف با نامگذاری سال ها گره خورده است و امسال نیز تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی از سوی معظم له نامگذاری شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان «حمایت از کالای ایرانی» را رمز عبور از مشکلات اقتصادی دانست و تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی نقش موثری در رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ایفا می کند و درصورت محقق شدن این امر بسیاری از مشکلات اقتصادی  کشور حل خواهد شد چراکه حمایت از کالای ایرانی به منزله حمایت از تولیدکنندگان، کارآفرینان و کارگران ایرانی و تضمین بازگشت سرمایه آن ها است.

وی ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی سبب افزایش کیفیت محصولات، ایجاد انگیزه برای رقابت با کالاهای مشابه خارجی و تداوم آن باعث برندسازی محصولات ایرانی می شود که ثمره آن برتری صادرات بر واردات است.

دهقانی با بیان اینکه امروزه خریدار به دنبال کالای مرغوب است، تصریح کرد: با وجود اینکه بسیاری از کالاهای ایرانی از مرغوبیت لازم برخوردار هستند، اما به دلایل مختلف رغبت خریداران به سمت کالاهای خارجی است باید با فرهنگ سازی هدایت مردم به خرید کالای ایرانی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به نیاز عزم ملی برای حمایت از کالای ایرانی، عنوان کرد: با توجه به مسایل و مشکلات اقتصادی موجود باید احساس تعهد به نام و شعار سال در تمام جامعه نهادینه شده تا نه تنها شاهد خرید و حمایت از کالای تولید داخل باشیم بلکه زمینه حمایت از اصنافی که کالا و خدمات ایرانی ارایه می دهند نیز فراهم شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان  با بیان اینکه نکته مهم در تحقق شعار سال نگاه اصناف به ارایه کالاهای داخلی با کیفیت و ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید این کالاها بوده که در این زمینه اصناف نقش بسزایی را در حمایت از تولید داخلی ایفا می کنند، خاطرنشان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت با مشارکت اتاق اصناف شهرستان لنجان، اجرای طرح اعطای گواهینامه کالای ایرانی را در راستای حمایت از تولید داخلی در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: امروز ظرفیت مناسبی در حوزه اصناف در شهرستان لنجان وجود دارد چراکه بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در قالب ۶۵۰ رسته و ۲۷ اتحادیه در حال فعالیت هستند و به طور حتم اعطاء گواهینامه حمایت از کالای ایرانی رقابت بین این واحدهای صنفی را افزایش خواهد داد.

دهقانی با بیان اینکه با بررسی های انجام شده از ۶۵۰ رسته صنفی که در شهرستان لنجان وجود دارد ۵۰۰ رسته صنفی صرفا باید کالای ایرانی ارایه دهند، تصریح کرد: ۱۵۰ رسته می توانند ۳۰ تا ۶۰ درصد کالای خارجی و ایرانی عرضه کنند و هشت اتحادیه نیز صرفا کالا و خدمت ایرانی و مابقی نسبت به حوزه فعالیت خود کالای وارداتی ارایه می کنند.

وی یادآور شد: بسیاری از کالاهای تولید در داخل همچون صنایع، حبوبات، لبنیات و مصالح ساختمانی قابلیت رقابت با بهترین برندهای خارجی را دارند و قطعا با حمایت از آن، برندهای ایرانی نیز با قدرتی دو چندان ورود پیدا می کنند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان با اشاره به کاهش قیمت تمام شده محصولات داخلی اظهار کرد: تاکنون هیچ گونه یارانه ای به واحدهای تولیدی پرداخت نشده و این مهم نیازمند نگاه مسئولان در رفع مشکل تولیدکنندگان محصولات داخلی است.

وی تاکید کرد: قطعا با اعطاء تسهیلات و در نظر گرفتن مشوق های مالیاتی، کاهش هزینه حمل و نقل، کاهش هزینه های مصرف انرژی تولیدکننده و... می توان مسیر حمایت از کالای ایرانی را هموار کرد تا در نهایت شاهد تولید کالای با کیفیت و کاهش قیمت تمام شده بود.

کد خبر 343721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.