۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
رای مثبت شورا به ۳ لایحه

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در سی و دومین جلسه علنی خود به ایجاد حساب های جدید با توجه به تشکیل خزانه داری متمرکز و تغییر نام برخی معابر شهر رأی مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مباحث مختلفی همچون لزوم ایجاد حساب های جدید با توجه به تشکیل خزانه داری متمرکز و بودجه سال ۹۷ سازمان فاوا به همراه مصوبات شورای نامگذاری شهرداری اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علیرضا بوژمهرانی، مدیر خزانه داری شهرداری اصفهان با بیان اینکه ایجاد خزانه در شهرداری اصفهان از سال ۹۶ لازم الاجرا بوده است، اظهار کرد: این موضوع در ابتدای سال ۹۷ در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفت و  لازم بود حساب های جدید برای شهرداری اصفهان افتتاح و به حساب های قبلی رسیدگی شود.

به گزارش ایمنا  لایحه ارسالی از سوی شهردار اصفهان مبنی بر ایجاد حساب های جدید  با توجه به تشکیل خزانه داری متمرکز به صورت دو فوریت بررسی و به تصویب اعضای شورا رسید.

سازمان فاوا نیازمند تحول است

در ادامه بودجه سال ۹۷ سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان مورد بررسی قرار گرفت. مهدی مقدری، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در ارتباط با وضعیت فعلی سازمان فاوا شهرداری، گفت: مگر می شود سازمانی که هزینه پرسنلی آن ۶ میلیارد تومان است، تنها ۱۰۰ میلیون تومان درآمد عملیاتی داشته باشد و خلاقیتی از خود بروز ندهد؟ سازمان مشابه فاوا در دنیا یک سازمان پول ساز محسوب می شود، اما تاکنون هیچ پنل عملیاتی از سوی مسئولان فاوای شهرداری اصفهان به شواری شهر برای فعالیت های موثر ارائه نشده است.

وی با اشاره به انتقاد شهردار اصفهان از عملکرد فاوا ادامه داد: بودجه این سازمان در دی ماه سال گذشته به صورت کارشناسی و با حضور اساتید دانشگاه صنعتی و اصفهان بررسی شد.

علیرضا نصر اصفهانی، نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید براینکه باید اهداف تشکیل سازمان فاوا شهرداری اصفهان مورد بررسی قرار گیرد، افزود: امیدواریم وضعیت این سازمان در مدیریت جدید شهرداری اصفهان مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش ایمنا بودجه سال ۹۷ سازمان فاوا شهرداری اصفهان با ۹ رأی موافق و یک رأی مخالف به تصویب رسید.

تصویب نام های جدید

نامگذاری معابر و اماکن شهر اصفهان نیز یکی از وظایف مدیریت شهری است که سه تن از اعضای شورا، دو نفر به عنوان نماینده شهردار و مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان به عنوان دبیر در قالب یک شورا، این وظیفه را برعهده دارند.

ایمان حجتی، دبیر شورای نامگذاری معابر و اماکن شهر اصفهان با بیان اینکه نامگذاری ها عموما براساس استشهاد محلی انجام می شود، گفت: این نامگذاری ها به خواست و نظر خود شهروندان و بررسی به منظور همسو بودن با معابر همجوار انجام شده است.

مهدی مقدری، عضو شورای نامگذاری شهرداری اصفهان نیز با اشاره به برخی از نامگذاری های جدید گفت: خیابان ابوذر حدفاصل پل آذر تا خیابان شیخ بهایی به دلیل تشابه نام در خیابان رهنان و خوارسگان به خیابان آذر بیگدلی و خیابان مصلی واقع در میدان قدس نیز با توجه به تشابه نام در دیگر نقطه شهر به نام استاد معارفی تغییر کرد و خیابانی در منطقه ۶ اصفهان با الهام گرفتن از یکی محلات آن به نام فرانگیز نامگذاری شد.

وی ادامه داد: خیابان قائم مقام فراهانی نیز به نام سپهسالار تغییر نام داده شده و با توجه به اینکه پیش از این قرار بود ایستگاه مترو به میدان دفاع مقدس برسد اما به پایانه صفه تغییر یافت ایستگاه همجوار با آن نیز به نام صفه نامگذاری شد تا مسیر جنوب قطار شهری مشخص باشد.

به گزارش ایمنا،توضیحات ارایه شده اعضای شورای نامگذاری در خصوص نامگذاری معابر یاد شده مورد بررسی قرار گرفت و سپس  به تصویب شورا رسید،اما تغییر نام ایستگاه وروی خیابان کارگر از مهارت به فنی وحرفه ای علی رغم توافق نامه شهرداری  با سازمان فنی و حرفه ای اصفهان به دلیل اختلاف نظر اعضای شورا مسکوت ماند.  

کد خبر 343707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.