چهارباغ سه شنبه بازار و پنجشنبه بازار نشود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با فعالیت های انجام گرفته توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی، روح زنده ای به چهارباغ دمیده شد اما مواظب باشیم که گذر فرهنگی چهارباغ به سه شنبه بازار و پنج شنبه بازار تبدیل نشود زیرا این محدوده جزئی از شناسنامه و هویت فرهنگی و تاریخی اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی صبح پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با اشاره به اینکه شهر اصفهان از سوی سازمان یونیسف به عنوان شهر دوستدار کودک انتخاب شده، اظهار کرد: بنده به اتفاق خانم طغیانی به منظور جانمایی دبیرخانه شهر دوستدار کودک نسبت به این موضوع پیگیری هایی انجام دادیم که قرار شده با همکاری معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان تا قبل از نیمه دوم سال جاری مکان مناسبی برای آن تعیین شود.

وی در مورد شرایط فعلی محور چهارباغ عباسی و پیاده راه شدن آن، افزود: پیش ازاین در تذکرات و نطق های اعضای شورا اشاره شده که با وجود اقدامات انجام شده در این محور، شرایط پیاده روی برای افراد توانخواه و معلول فراهم نیست و دسترسی های خوبی برای ولیچرنشینان ایجاد نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ایجاد دسترسی مناسب برای تمامی اقشار را از جمله حقوق طبیعی شهروندان دانست و گفت: افراد مختلف به خصوص توانخواهان اگر بخواهند استفاده مفیدی از چهارباغ داشته باشند به طور حتم نیازمند دسترسی های مختلف هستند بنابراین باید برای آنها مسیرهای مناسبی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت شورای پنجم، اقدامات مختلفی به منظور شفاف سازی ساز و کار های مدیریت شهری اصفهان انجام شده است، عنوان کرد: در پژوهشی که به تازگی انجام شده متأسفانه ۸۳ درصد از شهروندان اعلام کردند که از مجموعه خدمات شهرداری اصفهان اطلاع ندارند در حالی که به طور مثال ایجاد سامانه جامع مصوبات شهرداری یکی از اقدامات بزرگ شورای شهر بود که افراد باید به آن اطلاع پیدا کنند.

محمدی تصریح کرد: مکانیزم های طراحی شده برای شفاف سازی باید به اطلاع مردم برسد که بدین منظور می توان از بیلبورد های سطح شهر به شهروندان اطلاع رسانی کرد تا متوجه شوند چگونه می توانند به حقوق خود برسند.

این عضو شورا با تاکید بر اینکه آسیب های اجتماعی پیش از آنچه مورد توجه قرار بگیرد ابزاری شده برای شعار دادن، اضافه کرد: در حال حاضر شاهد افزایش آسیب های اجتماعی  در حوزه بانوان، کودکان کار و معتادان هستیم که نیاز است مدیریت شهری با سازمان های مردم نهاد همکاری داشته باشد.

وی افزود: مدیران مناطق باید در حوزه آسیب های اجتماعی، حقوق شهروندی، زنان و افراد آسیب دیده آگاهی پیدا کرده و دانش خود را در این مورد  بالاتر ببرند بنابراین برپایی کارگاه های آموزشی برای مدیران مناطق و کارکنان شهرداری اصفهان ضروری است.

محمدی به یک مورد برخورد نامناسب انجام گرفته از سوی برخی از مأموران رفع تخلفات شهری شهردرای اصفهان اشاره کرد و گفت: باید مهارت های اجتماعی و ارتباطی کارکنان شهرداری روز به روز افزایش پیدا کند تا دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی در پایان ضمن تشکر از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با فعالیت های انجام گرفته توسط این سازمان، روح زنده ای دوباره به چهارباغ اصفهان دمیده شد اما بایداین نکته را مورد توجه قرار دهیم که گذر فرهنگی چهارباغ به سه شنبه بازار و پنج شنبه بازار تبدیل نشود زیرا این محدوده جزئی از شناسنامه و هویت فرهنگی و تاریخی اصفهان است.

کد خبر 343705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.