کسی که  از مردم گره‌گشایی نمی‌کند، مسلمان واقعی نیست

مرجع عالیقدر شیعه و رییس حوزه علمیه اصفهان گفت:مسلمان واقعی نه تنها باید گره در کار مردم نیندازد، بلکه باید گره را فوراً باز کند و کسی که به این صورت گره‌گشایی از مردم نمی‌کند، بداند که مسلمان واقعی نیست.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مظاهری، این مرجع عالیقدر در درس اخلاق خود با عنوان شرح چهل حدیث، در قالب تفسیر حدیث نهم به موضوع «اهتمام به امور مسلمان‌ها» پرداخت و گفت: این قانون مواسات است که حمل آن بر استحباب، مشکل است، ولی اتفاقاً عمل به این واجب جانیفتاده است.

آیت الله حسین مظاهری افزود: معمولاً مردم به فکر خود و خانوادۀ خود هستند. به فکر مسافرت خود هستند، به فکر مستحبّات و سفرهای زیارتی هستند، امّا فکر نمی‌کنند که اگر بتوانند برای دختر خواهرشان یک جهیزیۀ خوب تهیّه کنند تا در خانه نماند یا به ازدواج پسر برادرشان کمک کنند، ثواب خیلی بیشتری دارد.

این مرجع عالیقدر یادرآور شد: کارمند اداره نه تنها باید گره در کار مردم نیندازد، بلکه باید گره را فوراً باز کند، به افراد معمولی و اشخاص مستضعف که به او مراجعه می‌کنند، رسیدگی کند. پروندۀ افرادی که بلد نیستند یا سواد ندارند را خودش از این اتاق به آن اتاق ببرد تا مشکل را حل کند و با احترام خاصّی ارباب رجوع را به خانه بفرستد. مسلمان واقعی چنین است و کسی که به این صورت گره‌گشایی از مردم نمی‌کند باید بداند که مسلمان واقعی نیست.

کد خبر 343670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.