اقدامات ۷۰ ساله اسرائیل از نظر یهودیان محکوم است

سخنگوی اتحادیه یهودیان ضدصهیونیسم گفت: یهودیان مشروعیتی برای اسرائیل قائل نیستند و اقدامات هفت دهه گذشته اسرائیل را محکوم می کنند.

به گزارش ایمنا، خاخام «دیوید ویس»، شنبه در همایش بین المللی «بیت المقدس؛ پایتخت همیشگی فلسطین» که در مشهد در حال برگزاری است، گفت: صهیونیسم روایتی از آیین یهود است که با آموزه های اصیل این دین انطباق ندارد، بلکه حتی می توان گفت با تعالیم یهودیت در تضاد است. 

سخنگوی اتحادیه یهودیان ضدصهیونیسم گفت: ما رژیم نژادپرست و آپارتاید اسرائیل را که تهدیدی علیه جهان است محکوم کرده و معتقدیم که اسرائیل موجودیت صلح جهانی را تهدید می کند. یهودیان راستین باید به صورت صلح آمیز با استقرار اسرائیل به عنوان یک کشور مستقل مقابله کنند. 

 جهان به سمت چند قطبی پیش می رود 

یک اندیشمند روس نیز در این همایش بین المللی گفت: به تدریج نوعی گفتمان بر روابط قدرت در روابط بین الملل شکل گرفته و جهان به سمت چند قطبی شدن پیش می رود. هم اکنون در دوره گذار از پارادایم و الگوی تک قطبی به پارادایم چند قطبی قدرت در جهان هستیم و این داستان کلی فضای دنیای امروز است. 

وی ادامه داد: الگوی کنونی حاکم بر نظام قدرت در دنیا الگوی دنیای تک قطبی است که از مولفه های آن جهانی شدن و نظام تک سیستمی متکی بر ارزشهای غربی است که کانون آن آمریکاست. 

این اندیشمند روس گفت: از سال ۲۰۰۰ میلادی و با حمله به برجهای دوقلو در آمریکا و قدرت گرفتن پوتین در روسیه، موانع جدیدی برای دنیای تک قطبی به وجود آمد و قدرت گرفتن چین و سیاستهای استقلال طلبانه ایران و حتی برخی مواضع ترکیه و سوریه نشان از ظهور دنیای چندقطبی دارد.

دوگین افزود: حتی انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا نشان داد که فضای سیاسی داخل آمریکا نیز چند قطبی شده است و مردم آمریکا به سمت جریان هایی فارغ از جریانهای حاکم حرکت می کنند. 

وی ادامه داد: مساله فلسطین را باید در چنین فضایی دید که نیروهای دنیای چند قطبی از یک طرف و اردوگاه تک قطبی در سوی دیگر مقابل هم صف آرایی کرده اند. اگر آمریکا به دنبال تداوم هژمونی و سلطه خود بر دنیا باشد به پایان خود نزدیک می شود به طور مثال جان بولتون یک اهریمن و شیطان خطرناک و نماینده جریان مدافع تک قطبی ماندن دنیا با محوریت آمریکاست که به همراه هم کیشانش دنیا را به سمت جنگ جهانی سوم سوق می دهند. 

دوگین افزود: انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس در همین راستا معنی می شود و رژیم اسرائیل نیز از هم پیاله ای های دنیای تک قطبی است.

پروفسور الکساندر دوگین، از بارزترین شخصیتهای ضدامپریالیستی است که دشمنان زیادی در بدنه حکومت آمریکا دارد و نامش در فهرست تحریمی های آمریکا و کانادا نیز گنجانده شده است.

ششمین همایش بین المللی افق نو با عنوان 'قدس، پایتخت ‏همیشگی فلسطین' ۲۲تا ۲۴ اردیبهشت با شرکت ۶۰ اندیشمیند از ۲۲ کشور از جمله برخی شخصیت ها و کارشناسان سیاسی، نظامی و امنیتی از کشورهای اروپایی، آمریکا، چهره های آکادمیک، رسانه ای، هنرمندان و فعالان ضدجنگ برگزار می شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 343663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.