آموزش مدیریت فضای سبز خانگی با تأکید بر بحران آب

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت فضای سبز خانگی با تأکید بر بحران آب خبر داد و گفت: این کارگاه با دو محور معرفی گیاهان مقاوم به خشکی و استفاده از آب‌های خاکستری در محل سالن همایش‌های نمایشگاه بین المللی واقع در پل شهرستان تشکیل می‌شود.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: افزایش جمعیت شهرنشینی همراه با توسعه صنعتی و در نتیجه افزایش شدید سرانه مصرف انرژی موجب افزایش آلاینده‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود و سلامت مردم را در شهرها به خصوص کلان شهرها تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه افزایش آلاینده ها و کاهش نزولات جوی، اقلیم اصفهان را دستخوش تغییراتی کرده که گرم شدن تدریجی و خشکی هوا ماحصل این تغییرات است، تصریح کرد: علاوه بر این شهر اصفهان در منطقه خشک و کویری مرکزی ایران و در محاصره کویر و شن‌های روان قرار گرفته که این وضعیت در شمال و شرق شهر به مراتب تهدید آمیزتر است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: ضرورت ایجاد کاربری‌های جدید شهری، برای پاسخ‌گویی به نیازهای روزافزون شهرنشینان به تدریج باعث کاهش سهم فضای سبز و باغ های شهری شده که پیامد آن محدود شدن دسترسی انسان شهرنشین به طبیعت است.

 وی با بیان اینکه شهرها به عنوان کانون‌های تمرکز، فعالیت و زندگی انسان‌ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تضمین کنند، چاره‌ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متاثر از سیستم‌های طبیعی ندارند، تاکید کرد: در این میان فضای سبز به عنوان جزء ضروری و لاینفک پیکره شهرها در متابولیسم آنها نقش اساسی دارد و کمبود آن می‌تواند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.

مرتضایی نژاد گفت: تاثیری که سبزینگی بر روح و روان انسان می‌گذارد بر هیچ کس پوشیده نیست، داشتن فضای سبز در خانه را به یک ضرورت تبدیل می‌کند.

وی راهکار مهم و حیاتی برای عبور از بحران کم آبی را ایجاد فضای سبز پایدار مبتنی بر کاربرد گیاهان مقاوم و متحمل نسبت به شرایط نامساعد و بحران کم‌آبی، استفاده بهینه از منابع آبی و به کارگیری آب خاکستری برای آبیاری فضای سبز دانست و گفت: در همین راستا و با هدف ارتقاء سطح دانش و آگاهی شهروندان، کارگاه آموزشی مدیریت فضای سبز خانگی با تأکید بر بحران آب در اصفهان برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهارکرد: کارگاه آموزشی مدیریت فضای سبز خانگی با تأکید بر بحران آب با دو محور معرفی گیاهان مقاوم به خشکی و استفاده از آب های خاکستری با حضور متخصصان سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در محل سالن همایش‌های نمایشگاه بین المللی واقع در پل شهرستان تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: این کارگاه آموزشی همزمان با هفتمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاهان دارویی برگزار می‌شود و شهروندان می‌توانند از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۳ از این نمایشگاه بازدید کنند.

کد خبر 343662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.