سرانه ورزشی تیران و کرون متناسب با ظرفیت ورزشکاران نیست

تیران-رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان تیران و کرون گفت: سرانه ورزشی در شهرستان تیران و کرون متناسب با ظرفیت و پتانسیل ورزشکاران و قهرمانان ورزشی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، مهدی مرادی در دیدار با فرماندار جدید این شهرستان با بیان اینکه به طور میانگین سرانه فضاهای ورزشی در این شهرستان برای هر نفر ۲۲ سانتی متر مربع است، اظهار کرد: سرانه فضای پوشیده ورزشی ۳۴ صدم درصد و در فضای سرباز ۱۲ صدم درصد است.

وی افزود: سرانه ورزشی بر اساس برنامه توسعه پنجم کشور برای هر نفر یک متر مربع بوده که این سرانه در شهرستان تیران و کرون ۷۸ سانتی مترمربع کمتر از میانگین کشوری است و نیازمند تدبیر ویژه‌ای برای توسعه این فضا هستیم.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان تیران و کرون ادامه داد: با توجه به قهرمانان استانی و ملی در این منطقه سرانه ورزشی متناسب با ظرفیت و پتانسیل ورزشکاران و قهرمانان نیست و سهم اعتبارات دولتی برای توسعه زیرساخت ها در گذشته مناسب نبوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان تیران و کرون فاقد خانه ورزش های رزمی است، خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش های رزمی افتخارات ملی و استانی زیادی در این شهرستان به دست آمده است، اما سالن ورزشی رزمی مناسب در این منطقه وجود ندارد و تاکنون با استفاده از فضاهای آزاد در مساجد و سایر سالن ها برای این رشته های ورزشی استفاده شده است.

مرادی با بیان اینکه توسعه خانه های ورزش روستایی در شهرستان تیران و کرون در حال انجام است، یادآورشد: در چهار روستایی که ظرفیت ورزش های توپی وجود دارد، احداث زمین ورزشی روباز پیش بینی شده که با تامین اعتبار مالی احداث این مجموعه های ورزشی انجام می شود.

وی با اشاره به همراهی و همکاری خیران برای ایجاد فضاهای ورزشی در این شهرستان گفت: خیران مشارکت خوبی برای توسعه فضاهای ورزشی داشته اند، اما نیازمند اعتبارات دولتی برای تکمیل و اجرای پروژه ها هستیم.

کد خبر 343614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.