صدور بیش از دو میلیون کارت ملی هوشمند در اصفهان

مدیرکل ثبت احوال استان گفت: دو میلیون و ششصد و سی و دو هزار نفر از مردم استان کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند.

حسین غفرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تا کنون ۶۵.۲ درصد از جمعیت هدف در اصفهان کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند،  اظهار کرد: تا پایان فروردین ۹۷  برای دو میلیون و ۶۳۲ هزار نفر از مردم استان کارت ملی هوشمند صادر شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت هدف دریافت کارت ملی هوشمند ۴ میلیون و ۳۶ هزار نفر است، افزود: بیشترین درخواست برای دریافت کارت ملی از سال ۹۱ نا کنون در سال ۹۶ اتفاق افتاده است. کارت ملی هوشمند تا پایان امسال کاربدی خواهد شد و کارت ملی‌های نمونه قدیم تنها تا پایان خرداد اعتبار دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به شروع فعالیت سامانه‌های سیار دریافت اطلاعات و صدور کارت ملی هوشمند، اظهار کرد: سامانه‌های سیار بیشتر برای خدمات‌دهی به نقاط روستایی، عشایری و تمام مکان‌های شهری اعم از پادگان‌ها و زندان‌ها است که مراجعان قادر به عزیمت به مراکز ثابت نیستند.   

غفرانی با اشاره به ادامه فعالیت صدور کارت در مراکز ثابت گفت: مردم عادی همچنان می‌توانند برای انجام مراحل دریافت کارت به دفاتر پیش‌خوان دولت و باجه‌های پستی مراجعه کنند.

وی در خصوص برخی نارضایتی‌ها از عکس کارت ملی اظهار کرد: عکس به صورت زنده است و تقریبا عملیات صدور کارت ملی به صورت یک بسته انجام می‌شود از عکس زنده هم نمی‌توان در راستی‌آزمایی هویت بیش از این انتظار داشته باشیم، اما در بستر و اصل سامانه، عکس به صورت متناسب و با کیفیت وجود دارد و در آینده قرار نیست که مرتب به کارت مراجعه شود، در هر مراجعه‌ای به سوابق مراجعه می‌شود که در سوابق فرد هم عکس با کیفیت موجود است.

کد خبر 343613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.