خانه تاریخی مهدی قلی خان روستای قودجان اقامتگاه بوم گردی می‌شود

سرپرست میراث فرهنگی شهرستان خوانسار از دریافت مجوزهای لازم برای تغییر کاربری و تبدیل شدن خانه تاریخی مهدی قلی خان در روستای قودجان به اقامتگاه بوم گردی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان علی جوزی، سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان خوانسار اظهار کرد: عمارت مهدی قلی خان در روستای قودجان شهرستان خوانسار که از تابستان امسال با همکاری بخش خصوصی و نظارت همه جانبه میراث فرهنگی خوانسار در حال مرمت و بازسازی است، مجوز تبدیل شدن به اقامتگاه بوم گردی را دریافت کرد.

وی گفت: این خانه بی نظیر تاریخی با اعتباری در حدود ۱۰ میلیارد ریال در حال بازسازی و مرمت است و به زودی به عنوان یک اقامتگاه درجه یک بوم گردی در شهرستان خوانسار افتتاح خواهد شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان خوانسار تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال های اخیر بهترین راهبرد برای حفظ بناهای تاریخی شهرستان خوانسار، احیای این بناها در قالب مجموعه‌ها و تأسیسات گردشگری است، میراث فرهنگی خوانسار از تمامی سرمایه‌گذاران و متقاضیان فعالیت در این عرصه استقبال می‌ کند.

جوزی تصریح کرد: رویکرد و هدف بلند مدت میراث فرهنگی خوانسار احیای بناهای تاریخی در تمامی مناطق شهرستان خوانسار در قالب طرح های گردشگری و احیای مجدد آنها به منظور توسعه گردشگری و بازآفرینی پایدار است.

به گزارش ایمنا، عمارت تاریخی مهدی قلی خان به شماره ۱۵۱۷۸ در سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کد خبر 343602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.