رینگ حفاظتی چهارم،خط قرمز گسترش افقی شهر است

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رینگ حفاظتی اصفهان علاوه بر ساماندهی ترافیک وظیفه حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از گسترش افقی شهر را به عهده دارد و خط قرمز گسترش افقی شهر محسوب می شود.

شیرین طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه راه‌اندازی رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان یکی از نیازهای اساسی شهر است، اظهار کرد: این رینگ همه مناطق شهرداری اصفهان به جز مناطق یک و یازده را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه رینگ چهارم حفاظتی اصفهان از شش شهر اصفهان، دولت آباد، خورزوق، خمینی شهر، درچه و شهر ابریشم عبور می‌کند، اضافه کرد: رینگ حفاظتی اصفهان از تقاطع غیر همسطح کارخانه قند آغاز و به سمت خیابان شهید خاتون‌آبادی، بزرگراه شهید اردستانی، خیابان آیت‌الله غفاری، خیابان بعثت، بزرگراه معلم، میدان استقلال، خیابان لوله ( واقع در خمینی‌شهر )، خیابان آتشگاه، اتوبان ذوب‌آهن ( محدوده زندان )، جنوب سپاهان شهر و کمربندی شرق اصفهان در جوار مرکز همایش‌های بین‌المللی، نمایشگاه بین‌المللی(سایت جدید)، شهر رؤیاها، میدان مرکزی میوه و تره‌بار عبور و به تقاطع کارخانه قند در خیابان جی منتهی می‌شود.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان مساحت رینگ چهارم حفاظتی اصفهان را ۷۸ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: این پروژه از منطقه ۱۵ شروع و به جز منطقه یک و یازده تمامی مناطق را درگیر می‌کند. در حال حاضر نیز سهم هر منطقه از این رینگ مشخص شده است.

 وی با بیان اینکه رینگ چهارم حفاظتی اصفهان با هدف کاهش مشکلات ترافیکی و به منظور جلوگیری از ورود ماشین‌های سنگین به داخل شهر در اولویت برنامه‌ریزی‌های شورای پنجم قرار گرفته است، افزود: رینگ حفاظتی اصفهان علاوه بر ساماندهی ترافیک وظیفه حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از گسترش افقی شهر را به عهده و خط قرمز گسترش افقی شهر محسوب می شود که اجرای این طرح از مورد توافق شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان است.

وی با تاکید بر اینکه طرح مطالعاتی و برنامه ریزی برای رینگ چهارم حفاظتی طی سال‌های گذشته آماده شده است، تصریح کرد: عمده‌ترین دلیل عدم بهره برداری از این طرح ایجاد هماهنگی بین شهرهای موجود در این رینگ است که گویا هنوز هماهنگی لازم را ندارند.

 طغیانی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر اصفهان در خصوص محل آغاز اجرای عملیات بهره برداری از رینگ چهارم ترافیکی به اجماع رسیده‌اند، گفت: با توجه به توافقات انجام شده، شروع احداث این رینگ از منطقه۱۵ است و با توجه به اینکه اعضای شورای اسلامی پنجم شهر و شهردار اصفهان تاکید ویژه بر عملیاتی شدن این طرح دارند، پیش‌بینی می شود که از اوایل خردادماه عملیات ساختمانی این پروژه آغاز شود.

وی بودجه مورد نظر برای اجرای رینگ چهارم حفاظتی اصفهان را بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: شهرداری مرکزی به عنوان تامین کننده اصلی این بودجه محسوب و اعتباری بالغ بر۳۵ میلیارد تومان را تامین و سهم شهرداری منطقه ۱۵ و منطقه ۱۰ به ترتیب شش و هفت میلیارد تومان است.

کد خبر 343597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.