شفیعی: حفظ سرسبزی ناژوان در اولویت است

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: یکی از دغدغه های اصلی این مدیریت، حفظ فضای سبز، اراضی کشاورزی و باغاتی است که ناژوان را به ریه نصف جهان تبدیل کرده است.

حسن شفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: شهرداری اصفهان و مدیریت منطقه ناژوان، مدیریت منابع آبی موجود را در دستور کار خود قرار داده و از سال‌ها قبل با توجه به خشکسالی ها برنامه ریزی اصولی داشته تا بتواند این منطقه بکر را حفظ کند.

وی با بیان اینکه صدها هزار اصله درخت در حاشیه مادی‌های ناژوان وجود دارد که باید حفظ شوند، چرا که سبزینگی ناژوان هویت اصلی آن به شمار می رود، تصریح کرد: در این راستا شهرداری اصفهان سال گذشته احداث دو مخزن کلکتور آب فضای سبز را تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار داد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: در سال‌جاری نیز راه‌اندازی مخازن سه و چهار ناژوان در دستور کار این مدیریت قرار گرفته که یکی از مخازن در ضلع شمال و دیگری در ضلع جنوب زاینده رود با اعتباری معادل ۲۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال نیز برای اجرای کلکتور آب فضای سبز ناژوان در نظر گرفته شده که توسط شهرداری مرکزی، معاونت خدمات شهری و مدیریت منطقه ناژوان تامین اعتبار می‌شود.

شفیعی سیاست کلی شهرداری اصفهان برای منطقه بکر و طبیعی ناژوان را حفظ سبزینگی و باغات آن خواند و گفت: این سیاست همچنان اولویت نخست شهرداری به شمار می‌رود.

کد خبر 343584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.