لک: تیم را ترمیم می‌کنیم/ گیتی‌پسند بازیکنان بزرگ می‌خواهد

سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند گفت: در یک سال گذشته اتفاقات زیادی در تیم گیتی‌پسند افتاد که برای ترمیم آن به زمان نیاز داریم و اگر برنامه مدنظرمان عملی شود اتفاقات خوبی می‌افتد.

رضا لک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد برنامه‌اش برای فصل پیش‌رو لیگ برتر فوتسال، گفت: کم کم برای جذب بازیکنان دست به کار شده‌ایم و باشگاه گیتی‌پسند در حال مذاکره و بستن قرارداد با بازیکنانی است که سال گذشته در تیم حضور داشتند.

لیست بازیکنان را شنبه به باشگاه ارائه می‌دهم

وی ادامه داد: شنبه و یکشنبه (۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه)، برای تماشای مسابقه تیم امید گیتی‌پسند در رقابت‌های لیگ برتر به اصفهان می‌آیم و در این دو روز هم لیست اعضای کادر فنی و بازیکنانی که مدنظرم هست را به باشگاه ارائه می‌دهم. تمریناتمان را هم پس از بسته شدن ترکیب نهایی تیم و کادر فنی، از ابتدای خردادماه شروع می‌کنیم.

لک در پاسخ به اینکه با توجه به حضورتان در مسابقات لیگ برتر امیدها، آیا برنامه‌ای برای جذب بازیکنان امید هم دارید، افزود: قطعاً برای همین کار به اصفهان می‌آیم تا بازیکنانی که شرایط مطلوبی دارند و می‌توانند به تیم بزرگسالان گیتی‌پسند کمک کنند را جذب کنیم.

هدف ما حفظ شاکله فصل گذشته تیم است

سرمربی تیم فوتبال گیتی‌پسند در پاسخ به اینکه آیا از بازیکنان فصل گذشته گیتی‌پسند، کسی از تیم جدا می‌شود؟ اظهار کرد: سعی ما بر این است که شاکله اصلی تیم را حفظ کنیم و در مقابل نقاظ ضعف تیم را تقویت کنیم، ضمن اینکه موضوع قرارداد دوطرفه است و به شرایط باشگاه و بازیکن بستگی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود رفتن احمد اسماعیل‌پور به چین برای حضور در لیگ برتر این کشور، آیا برنامه‌ای برای جذب وی دارید یا خیر، تصریح کرد: حضور اسماعیل‌پور در تیم هم جزو برنامه‌هایمان در این فصل است. در تماسی که اخیراً با وی داشتم، مقرر شد هفته آینده به ایران بیاید و با او مذاکره‌ای داشته باشیم و در صورتی که شرایطش به گونه‌ای باشد که بتواند به ایران برگردد، حتماً وی را جذب خواهیم کرد.

لک اضافه کرد: هفته گذشته با تعدادی از بازیکنانی که مدنظر دارم، صحبت کردم و در این دو روزی که در اصفهان هستم لیست نهایی بازیکنانم را به باشگاه ارائه می دهم تا هفته آینده باشگاه با آن‌ها مذاکره کند و به نتیجه نهایی برسد. برای کادر فنی هم با کسانی که مدنظرم هست که البته قالب آن‌ها هم کسانی هستند که در اصفهان حضور دارند، جلسه حضوری خواهم داشت و در صورت مساعد بودن شرایط این افراد، قطعاً کادر فنی هم مشخص می‌شود.

سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند تصریح کرد: برای انتخاب کمک مربی هم با یکی، دو گزینه در حال مذاکره هستیم اما هنوز قطعی نشده است.

گیتی‌پسند نیاز به ترمیم دارد

وی در پاسخ به اینکه "طبق گفته خودتان قرار است شاکله فصل گذشته تیم حفظ شود"، آیا با این وجود فکر می‌کنید امسال گیتی‌پسند بتواند جام قهرمانی را پس بگیرد، تأکید کرد: اگر آن چیزی که مدنظرمان هست، اتفاق بیفتد فکر می‌کنم قطعاً گیتی‌پسند امسال تیم خوبی می‌شود و بتوانیم افتخارات گذشته را تکرار کنیم.

لک اضافه کرد: در یک سال گذشته اتفاقات زیادی در باشگاه گیتی‌پسند افتاده است که نیازمند ترمیم و زمان است، امیدوار هستم در مدت زمان کمی که تا شروع تمرینات باقی‌مانده بتوانیم این کار را انجام دهیم.

سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند در مورد انصراف بسیاری از تیم‌ها از لیگ برتر امسال و شرایط مسابقات، خاطرنشان کرد: این تنها مشکل امسال نیست و سال‌ها است که مشکلات دست به گریبان تیم های فوتسال است. برخی تیم‌ها به موقع تمرینات خود را شروع می‌کنند، برخی یکی، دو هفته مانده به مسابقات تمرینات خود را آغاز می‌کنند و چند تیم پس از شروع مسابقات، تازه استارت می‌زنند.

وی با اشاره به وجود مسائل و  مشکلاتی که برای باشگاه‌داری در فوتسال است، ادامه داد: اکثر باشگاه‌ها به خصوص در رشته فوتسال به دلیل اینکه خصوصی هستند، هزینه‌های زیادی را متقبل می‌شوند و در مقابل اسپانسر هم ندارند. منابع درآمدی تیم ها محدود است و همچنین مسابقات پخش مستقیم ندارد، ضمن اینکه از زمان پایان مسابقات تا شروع فصل بعدی، قرارداد بازیکنان را تمدید نکرده‌اند و قراردادهای فصل گذشته بازیکنان تسویه نشده از همین رو مشکلاتی برای شروع کار خود دارند.

وضع قوانین جدید مسابقات را سخت کرد

لک ابراز امیدواری کرد: اتفاقی خوبی بیفتد که تیم‌ها برای حضور در مسابقات شرایط مساعدی داشته باشند. در مجموع با توجه به قوانین جدید و مرحله پلی‌آف که امسال وضع شده است، مسابقات سخت است و تیم‌ها در مرحله آماده‌سازی نیاز دارند شرایط خوبی برای آن‌ها مهیا شود. از طرفی چون مسابقات ۹ ماه به طول می‌انجامد، احتمال آسیب‌دیدگی بازیکنان وجود دارد و تیم‌ها نیازمند جذب بازیکن آماده هستند. امیدوارم در مدت زمان باقی‌مانده، تیم‌ها دست به کار شوند تا لیگ خوبی پیش‌رو داشته باشیم.

برنامه‌ای برای جذب بازیکن خارجی نداریم

سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای جذب بازیکن خارجی هم دارید یا خیر؟ گفت: در مرحله اول مسابقات و با توجه به مسائل اقتصادی و قیمت دلار، سعی داریم تیم خوبی ببندیم و اکثر بازیکنان مؤثر سال گذشته را حفظ کنیم.  همچنین دو، سه نیروی جوان هم به تیم تزریق می کنیم تا اگر نیاز نباشد بازیکن خارجی جذب نکنیم ولی در صورت کسر بازیکن، ضعف تیم را جذب بازیکن خارجی برطرف می کنیم. اگر ترکیب تیم خوب باشد و بازیکنان مدنظر جذب شوند، فکر می‌کنم برای حضور در مرحله پلی‌آف مشکلی نداشته باشیم و پس از آن و در صورت نیاز به فکر بازیکن خارجی خواهیم افتاد.

وی در پاسخ به اینکه آیا بازیکنانی که مدنظر دارید به تیم اضافه کنید بومی هستند یا در نظر دارید ملی‌پوشان و بازیکنان غیربومی را هم در اختیار بگیرید؟ تصریح کرد: باشگاه گیتی‌پسند به بازیکنان بزرگ نیاز دارد. بازیکنان بزرگی که شخصیت حضور در تیم بزرگ و کار قهرمانی را داشته باشند. خیلی فرق نمی‌کند که بازیکن از کجا باشد.

کد خبر 343528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.